|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna vita f31 2014 hade gått 19000-19500 mil när den annonserades ut förra gången, se fordonshistorik hos car.info . Länk Länk Hos nyblivne ägare/säljare "Johan" har den nu endast gått 4000-4500 mil. Varning för ONM119 ONM 119 WBA3K3108EF749962 | |
|
Jag skulle gärna se ett utdrag från servicar hos bmw. Inte första gången den här typen av spindlad information från tredjepartssidor är felaktig. Bilen i övrigt stämmer inte in, synliga skyltar, korrekt angivet regnummer hos Blocket osv. Säger inte emot dig, säger bara att 1 enda uppgift från icke-officiella källor kanske är lite tunt än så länge. Två ägarbyten inom sista två månaderna är dock en varningssignal... ------- //Lövet |
|
| Ja och historik lagrat hos BMW kollar man enkelt upp själv på tex Auto-Records, kostar några kronor, men väl värt inför ett köp. | |
|
Tycker ändå det finns två varingsklockor. Gått som leasad bil enligt länken ovan och så lågt milantal är mycket ovanligt. Samt att bilen besiktigades 6-7 veckor innan lagstadgad besiktingsperiod. Vilket gör att den måste besiktas igen inom kort. Men utdrag från service hos bmw löser ju alla frågetecken så klart enligt tidigare. |
|
| Ah. Regga dig på carinfo och begär källinfo. De skickar en skärmdump på mailen för annonsen. Enligt den har bilen gått 19000. | |
|
325ti: Har du konfronterat säljaren? Kan ju va felskrivning i förra annonsen/denna, motorn kanske bytt till en på "4000". Annars ringer ju varningsklockorna rejält, dessutom körförbud pga obetald skatt.. Bara o hoppas att han inte lyckas o lura nån stackars godtrogen person. |
|
|
Jag har redan begärt ut källmaterialet från car.info och där står mycket riktigt att bilen gått 19000 mil. Men det bevisar inte tillräckligt för mig. Det finns massor av annonser som innehåller felskrivningar där säljaren exempelvis har lagt in KM istället för mil. Jag vill ha en riktig nyckelavläsning från BMW för att bli övertygad. Det borde finnas gott om sådana eftersom bilen har haft fri service i 3 år. Besiktningen, ägarbytet är dåliga tecken men för mig är den här bilen inte bevisat skruvad (än). Bara för att en bil går som leasing innebär inte det att den går 5000 mil om året. Det är Peab som haft bilen, inte ett taxibolag. ------- //Lövet |
|
|
Har uppdaterat bilen med servicedata från BMW Länk jonas @ car.info |
|
|
Klockrent ju! Hur kommer det sig att servicehistorik generellt bara syns på vissa bilar? En toppensida annars!! |
|
|
Tycker det e riktigt,riktigt bra att folk hojtar till. En skum grej bara,varför är den besiktigad innan den skall? Går det ens o kontroll besiktiga innan sin period? Testade o jag kan då inte det. Sedan är den skruvad så fattar jag fan inte att vissa vågar försöka köra blåsningar. |
|
|
Som väntat var bilen mätarskruvad, vilket nu har bekräftats via BMW:s servicehistorik. Bra informerat av Car.info f.ö. |
|
| OT. Tolv särskrivningar i en och samma annons:-)) | |
|
Nu har ju bilen bekräftats skruvad via BMWs servicehistorik men kommenterar ändå min trådstart. Jag tyckte precis som Lövet att annonsen vid ett första intryck inte gav intryck av typiskt fusk med (någorlunda) synligt regnummer, svensksåld, bra utrustning och blev följaktligen intresserad av objektet. Luttrad av mångårigt annonssurfande och lurkande på Autopower kollades bilen mot cars.info och bilregistret. Hajade till lite när tidigare annons med 19000 mil och 140000 kr begärt dök upp, samt att säljaren endast ägt bilen tre dagar när första försäljningsannons lagts upp. När säljaren inte visade sig heta Johan utan något helt annat, inte vara speciellt meddelsam, inte heller bo i Lomma utan på Rosengård i Malmö började dock varningsklockorna ringa högre. Som statistisk kuriosa / sidodiskussion kan noteras att av 21 personer med samma efternamn i Malmö förekommer 12 st i Lexbase... |
|
|
Bra jobbat! För övrigt heter inte ägaren till bilen Johan... |
|
|
Är Auto-records tillförlitliga, eller kan man få historiken från BMW via reg.nr? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Besiktades nog endast för att dölja den gamla mätarställningen, har inte kollat men det bör ju vart besiktad tidigare. Håller med om att bevisning görs endast via utdrag från säkra källor såsom serviceutdrag. |
|
|
Jaja Lövet... Världen är inte så enkel som du tror. Det luktade ju som fasen!! |
|
| Jag hade kollar ispa innan jag dömt ut helt. | |
|
Vi hämta servicehistorik via ISPA light :) Vänliga hälsningar, Jonas@car.info |
|
|
Anders007: Jag använder data, inte fördomar när jag skriver. 1 enda notering duger inte. Nu är car.info kompletterat men det var det inte då. ------- //Lövet |
|
| Visst, men fördomar frodas inte av sig självt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.