|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag kan inte se varför lådbytet skulle gå på 10000 kr. En bekant gjorde exakt detta på en e38 och bytet inkl olja och filter gick på 5000kr. Danviksbil, Spiros. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Kankse är styrdonet som gått, har du tur räcker det med att byta styrdon eller skicka iväg befintligt på reparation. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ola. Gratisarbete typ. Är ju en dags jobb. Oljan är inte gratis heller. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja, jag velar in i det sista. ;-) Lådan kostar 5000 + moms från skroten. Verkstaden bedömer totalsumman till ca 15000 inklusive moms och inklusive olje/filter byte i lådan. Däremot skulle det ju vara mycket tragikomiskt om det sedan visade sig att inte felet låg i lådan, tex om det ändå är så att ett felande DSC modul kan ge den här typen av fel? Kanske är bäst jag frågar verkstaden hur de kommer hantera det i så fall, om inte ett lådbyte räcker?? För 15000 vill jag i så fall ha en fungerande bil, det kan jag tycka är ett rimligt krav. Dvs räcker inte lådbytet så får de faktiskt fixa det som eventuellt återstår. Har så klart googlat en del och det finns en del liknande fall där felande abs/dsc modul har varit problemet men det vore extremt udda om inte Bil & Motorteknik har koll på sådant med tanke på erfarenhet. |
|
|
Jag tog Perres erbjudande, medveten om att han inte alltid kanske är billigast men jag litar på honom. Han kan så klart inte ge full garanti på att den kommer gå som en klocka efter automatlådabytet (om det skulle vara något annat fel också) men med hans erfarenhet så pekar allt på att den behöver bytats. Dock ser jag på bilägandet som kortsiktigt nu, kommer sälja den inom ett par månader, möjligtvis alternativt att jag behåller den själv och fixa något tråkigt, pålitligt och motorsvagt till frugan. Men sannolikt säljer jag den snart, tyvärr. Lite gambling är det med 15000kr i insats, jag vill verkligen inte bekosta den mer än så. |
|
|
Hasso, det var märkligt. Min kompis begärde fast pris och fick det. Möjligen att de gjort detta många gånger så de fått en viss vana? Jag fick ett väldigt bra pris av Spiros även när jag behövde byta kamkedja och styrningarna på min 540. I det fallet ifrågasatte jag det låga priset och fick svaret att gör man ett par såna i månaden så blir man bra på det. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ola: Spiros ska definitivt ges en chans om jag fortsätter köra BMW. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.