|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Halloj!! Även jag har en brusten fjäder på min e93 -08 med M paket. Försöker byta höger framfjäder till och börja med men rammlat på snarlika problem som ovan, har försökt puttsa och rostoljebehandla alla bultar över natten för att byte fjäder, dämpare och lager. Har därefter försökt lossa på de undre bultarna bakom bromskivan G & H på nedastående länk! Länk Men dessa sitter som berg, har försökt med ringnyckel och en hylsa med ett REJÄLT långt hndtag! Vad är bästa metod för att komma vidare, värme eller finns det något annat förslag. Är nybörjare och vill inte sätta eld på bilen och det är ju ganska trångt, något man ska vara extra aktsam över?? Och så en sista fråga, måste/bör jag byta fjädrar, stötdämpare eller annat på båda sidorna samtidigt?? ----------- Joakim E |
|
|
@Icaros Du behöver inte lossa G och H för jobbet du vill utföra? Mvh Stefan |
|
|
Hur är detta möjligt, att få ut fjäder och stötdämpare från hjulhuset utan att lossa nämnde bultar? Och jag gissar ditt påstående inte var en fråga frågetecknet till trotts? Jocke ----------- Joakim E |
|
|
Lossa E och F sedan de tre muttrarna som håller fjäderbenslagringen(?) Med vänlig hälsning, Stefan |
|
|
Tackar för tipset, ska prova! Men är aningen tveksamt att det går att tråckla ut stötdämpare och fjäder ur hjulhuset bara med detta!! ----------- Joakim E |
|
|
Det går, kan hända att du behöver komprimera fjädern lite på plats. Lycka till med jobbet! ///Stefan |
|
|
Så då var fjädrar, lager samt lite smått bytt i framvagnen, stötämparna verkade vara i utmärkt skick så dom fick sitta kvar då jag inte ville vänta längre på att sätta ihopp spektaklet! Men har nu uppmärksammat att det låter konstigt från framvagnen när jag vrider på ratten, har en kort video med ljudet som jag försöker bifoga om det går. Ljudet fanns dock även innan bytet så jag trodde det var beroende av den trasiga fjädern men så icke! Några tipps vad detta kan vara?? Länk ----------- Joakim E |
|
|
Uuuppp! Fel länk! Om någon läst tidigare länk kan jag medela att dessa är en utmärkt leverantör!! Här är den riktiga länken! Länk ----------- Joakim E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.