AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.362

Snedslitna bakdäck. Lägga om däcken?

Sida 3 av 3
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Låg bakom en nyare Mini cooper idag o där snackar vi toe in. Jösses!
ju
164
juha01
F10 -15
UPPDATERING!

Nu efter ytterligare drygt 1000 mil efter att jag lade om däcken och hjorde en fyrhjulsinställning (som var helt korrekt enl ur bmw,s perspektiv) till lite snällare vinklar, så är slitaget av innerkanterna borta! Inga tendenser till detta längre.

Rekommenderar alla som har lite bredare däck på sin f10 att göra denna åtgärd. Kostade 1200 spänn och det har du igen direkt i minskat slitage.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Intressant hur mycket slitage "lite felaktiga" hjulvinklar kan ställa till med.

Tummen upp för återkoppling!
Ki
9
Kilmar
535d-Lci-07 M-Sport
Hej, hade samma problem och killen som gjorde min fyrhjulsinställning frågade om jag ville behålla den så kallade Autobahn inställningen för höga farter med kraftigt insides slitage eller en snällare inställning för svenska motorvägs farter. Valde så klart den svenska inställningen och nu efter en säsong avklarad med de nya sommarsulorna som kom på i våras så är de jämt slitna och komforten har varit helt perfekt. BMW tyska inställning är inte anpassad för vårt vägnät så svaret är klart att här ska vi ha hjulningen inställd för Svenska förhållanden. Vill man åka fort i Tyskland så kan ju inställningen göras om för den körningen. Kan vara prisvärt istället för nya däck efter en Tysklandstur.

Pe
6
Petson
530dX Touring -16
Vad är ”lite” snällare vinklar? -1,5 är original enligt bmw, vad ställde de in? -0,5? -0,75?
ju
164
juha01
F10 -15
Bmw slangen laddade upp dokumentet som jag fick från däckverkstan. Finns i tråden om du läser den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.