|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 4kkr inkl ny kondensor+nytt torkfilter+fyllning_av_köldmedium+arbetskostnad? Skulle jag ha tagit alla dagar i veckan. | |
Transocean |
Kondensor inkl. torkfilter 86€ Länk 900 g E134a 68.50€ Länk Arbete= en söndagseftermiddag 154,50€ plus frakt vs 4000 kr i självrisk? |
|
Utan försäkring skulle Bmw ha 9400kr. Väldigt dyrt om kondensorn bara kostar 1000kr Jag avvaktar tills jag vet hur försäkringsbolaget ställer sig till detta |
|
|
Ja det e ju riktigt enkelt o göra på 5 serien. Vet inte hur F30/31 är uppbyggt men e det samma som på E serien e det bra mycket mer jobb. Men det fixar man själv. 700 :- för påfyllning hos nån verkstad med maskin sedan. Plus 2-3 flaskor BMW glykol drygt 390:- Här har du Nissens:Länk. Grym kvalité! BMW original kondensor:5k!!! |
|
|
Hej Även i mitt fall var det trasig kondensor. Vet inte den exakta kostnaden då den täcks av handlaren som jag köpte bilen av. Anders |
|
| Gjorde en AC service förra veckan hade tillgång till en gratis tjänst :-). Nämnas skall att jag inte hade några som helst problem med kylan innan service. 590 gram +\-10 skall det vara i E90/91. Jag hade 450 gram kvar i min. 8år gammal kärra. Så nog håller sig kylan bra i BMW ;-). Kan säga att det är ingen som helst skillnad i kyla efter påfyllning. Enligt polaren som utförde servicen måste det försvinna bra mycket mer gas innan man klart märkbart känner av det. | |
Transocean |
Gaspo, visst blir det skillnad när och om ni får 35 grader i GBG :-) Min är sex år gammal nu (aldrig påfylld) och funkar någorlunda till max 25 grader, mer pallar AC:n inte, stinker bara pyton trots regelmässiga rengöringar. Iskallt blåser den aldrig, det gjorde AC:n på 08:a Cittran när den fick 88 g extra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.