AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.032

Vart tog mitt tryck i kopplingen vägen?

Sida 1 av 2
Fr
8
Fred
325i -88
Min koppling har slutat fungera! Funkade hur bra som helst igår. Men när jag kom idag så stannade pedalen längst ner???? Hjälp mig,,, vad kan det vara????? Ge mig nåra tips om var jag ska titta!

Fr
8
Fred
325i -88
Kan det vara kopplingscylindern som har pajat?

Fr
8
Fred
325i -88
Eller kan det vara något annat??????
perry mason
Fred: Det kanske är slavcylindern till kopplingen som
behöver luftas......

Fr
8
Fred
325i -88
Är inte det självluftande?
Fr
8
Fred
325i -88
För om det vore luft i det så borde det väl vara
lite tryck kvar?? Eller?????
David E 30
Varje morgon när jag skall köra iväg med min 325:a så fastnar kopplingspedalen nere förstan gången man annvänder den...men då kan jag dra upp den med handen!Sen funkar den prima tills nästa morgon då allt upprepas!...mycket irreterande!!!
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Om jag vore dig så skulle jag kolla efter läckage runt först å främst slavcylinder, sedan huvudcylinder och ledningar... har det minskat i bromsvätske behållaren?
Skruva sedan bort slavcylindern och kolla funktionen med hjälp av en polare som trycker försiktigt på pedalen medans du håller i kolven... Om det funkar är det antagligen något fel på koppling/urtrampningslager, armen kan oxo ha hakat ur om den är rejält sliten....
Lycka till!
Slavcylindern

J.D
vart sitter slavcylindern? bredvid kopplingspedalen? Då läcker nog min lite där.

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ett typiskt symtom då det är dags att byta oljan!...har själv råkat ut för att pedalen stannat i nere vid golvet...jag bytte olja och luftade så blev det bra..

7900rpm
Ab
18
AbsFromHell
2002-75
M535i-86
323i-84
323i-83
Låter som slavcylindern......men på min 535:a så hade pedalstället spruckit av till delen som håller huvudcylindern....tog en stund och mycket luftande innan jag fattade !!

/Lycka till
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Carl L: Är huvudcylindern som läcker på din i såna fall. Slavcylindern sitter på våxellådskåpan. Lätt att byta. Huvudcylindern är krångligare.
Kan man inte bara byta packningar i den då??

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
om du ska köpa packningar på mekonomen kan du lika gärna köpa ny cylinder.. på mekonomen kostar huvud cylindern 528 kr eller nått och packningsats kostar 491kr..

BMWPOWER
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
hade problem med att kopplingstanade i botten på min, bytte huvudcylindern och nu funkar allt perfekt!

BMWPOWER
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Haha....fick byta slavcylinden...

Bmw ville ha 9000:- !!!!! SJUUKT !.."det tar två dagar..."..

Nfs i malmö...var nästan 9 gånger billigare..

Christian
Hamilton83
Det var ruskigt vad folk var dåliga på att tala svenska här!

"Hellre springa i fel fil än att fila i fel springa"
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Finns det någon läcka någonstans ? Antingen precis vid foten eller eller under bilen.. är det under bilen så får du byta slavcylindern och är det i så är det huvudcylindern. Innan du gör detta, prova lufta systemet och byt olja. Att slav eller huvudcylindern är sönder beror oftast på att oljan inte är bytt och det kommit vatten i systemet som gjort att sakerna rostat sönder.

Christian
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Cp sida..klyddig som fan..mitt inlägg kommer in två dagar för sent.. ? ..

Christian
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Huvud cylindern sitter vid pedalen!!!
Slav cylindern sitter på växelådan!!!

Sprutar det olja under bilen när du trycker ner kopplingen... Fel: Huvud cylindern!!!

Fastnar kopllingen nere i botten... Fel: Huvud cylindern!!!

Med andra ord är det huvud cylindern som det är fel på... Köp en helt ny för oftast när man renoverar dom så håller dom inte särskilt länge.

Hade precis samma fel som du beskriver på min bil... Så det borde ju vara samma fel.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.