|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Är det något återförsäljaren har tillgodo på verkstaden tror ni? | |
| Är det en Bmw handlare så upplyser dom om eventuella lagrade reparationer vid förfrågan, iaf den erfarenheten jag har. | |
| Det där varierar en del beroende på vem man frågar. Jag har varit med om att vissa vägrar lämna ut något. BMW har ingen skyldighet att lämna ut uppgifter om vilka reparationer en bil varit med om. Nu är det alltså inte frågan om servicehistorik utan om reperationer generellt. | |
|
Skulle man som spekulant i det här fallet på en "ny" Bmw be säljaren kolla inför ett ev köp, så har jag mycket svårt att tro att de nekar. Men visst, ringer man bara o frågar random så har jag ibland fått till svar att de aldrig lämnar ut sån info, och ibland bara till ägaren, och ibland får man svar på rubbet, tom på mejl :-) |
|
|
Hej alla och stort tack för alla tips och förslag. Blev ingen affär pga av all osäkerhet utan vi köper nog en G31 IE. |
|
| BMW Sverige har under senaste året slussat ut en stor mängd "stormskadade" bilar från depån i Halmstad. Bilarna har oftast haft lättare fukt- och lackskador samt varit stående under drygt ett 1 år. Samtliga fordon har gåtts igenom av auktoriserade BMW-verkstäder. Bilarna har senare sålts med stor rabatt till anställda och olika handlare. | |
| Källa på detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.