AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.201

Bilhandlare Varning!

Sida 1 av 2
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Vill varna alla för denna bilfirma!
Svensk Bilinvest AB

Dom har en BMW 528-97 mätaren står på 9800 mil hos dem.

Samma bil stod i en bilhandlare i Hamburg på 15.700 mil.

Även deras M3-93 är skruvad.
Kommer från samma bilhandlare i tyskland.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Vilka ormar. Ligger firman i Karlstadstrakten?
ORM...
FINNS EN DEL 054-NUMMER MED MISSTÄNKTA BILAR...

PE
630
PESK
740iA e32
Den "GRABBEN" känner jag....Jag köpte min bil av honom
och ska man säga något, så är det "KATASTROF VARNING"
När vi gjorde affär så hade han kontoret i ett kuvert, och hade inte ens tillgång till en kvittens...sen hade han "slarvat" bort reg.beviset...jag fick skaffa ett nytt till han....fick ringa 5 gånger innan han lämnade in ägarbytet. Han hade 1000-ursäkter o lite till....
Bilen hade även fått körförbud..han hade inte betalt
sin försäkring...jag skulle haft ett kablage till stereon, fick det aldrig...skulle fått bussningar till
framvagnen, fick dom aldrig........men jag jobbar som
säljare och kan såpass om affärer, så jag höll han
så pass att han fick göra som jag sa....Men om man ser
till den bil jag köpte, jag gjorde ett "VRÅLKLIPP",
han var nystartad firma och behövde väl loss kapital..
har kollat med ägare innan mig, han fick 7000:- mer
för bilen än vad jag gav.....det säger väl allt om den
bilskojaren....och ni undrar...vad gav jag för bilen??
Ungefär halva marknadsvärdet...räkna själv...och har inte haft mer bekymmer än någon annan....och går som
en drömmmm.....
Men som sagt, PASSA ER...det är inte någon drömsäljare
precis....

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Vad heter han?
PE
630
PESK
740iA e32
Christian är hans namn, och firman ligger i en gammal
nerlagd bensinmack i Gullspång.......
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ca 16 mil öster om Karlstad finns en till. Börjar på M och slutar på K. Efter en koll hos BMW's service reg. så visade det sig att bilen i fråga hade gått samma tusental mil 3½ år tidigare.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kollar inte bilfirmorna upp bilar de tar in utav kunder? De tar ju faktiskt skada av at folk får reda på sådant här...Eller är det möjligen så att i många fall importerar de bilarna själva och "backar" hem dem? Fattar inte idioterna att det går att kolla milen rätt enkellt? Herre jävlar säger jag!
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Dandelue.
Det är det som kallas seriös verksamhet........

Ola

Det värsta är inte att de håller på (m.a.p mätarfusk). Det värsta är att folk envisas med att köpa bilarna trots att de flesta är ganska upplysta om förhållanden som råder.
Nä! Åk ned själv och köp. För en väsentlig skillnad finns (med Hamburg undantaget).En tysk till skillnad från en svensk ljuger inte om vissa saker. Om du frågar en bilhandlare om han garanterar milen på kvittot så kan du ge dig på att det stämmer, men om han ej vill göra det så kan du ge dig på att det inte stämmer. I vissa fall så är det så att handlaren ej vet och då vill han ej ta ansvar (men sådana handlare är ej aktuella.
Summa: Hitta en handlare som fyller i miltalet på kvittot och du har en bra bil (under förutsättning att alla andra kontroller är OK)

:)

:)

Har varit i kontakt med bílinvest, mailade till dem angående mitt sökande efter m5 o undrade om de kunde hjälpa mig. en kille som heter Alexander hörde av sig till mig, han hade en på gång hem till sverige för riktigt bra pengar. Sa han!! Dagen efter så ringde jag honom igen o pratade lite mer med honom. Jag nämnde oxå att jag skulle kolla upp bilen med mil och krock om jag skulle köpa bilen, sen har jag inte hört av honom???? Märkligt va??

Anders

M-POWER!!!!!!!!!
Rensa Sverige på oseriösa bilhandlare!
Vi gör ett bra jobb...

välstämd tretummare med F1 ambitioner
tja Anders då låg det lite i vad min polare sa om M5 för dom pengarna...

antagligen var det inte helt klockrent där på bilinvest...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Är det ingen som kan ta tag i det och göra en anmälan?
He he...nog e detta för roligt! Jag har, hör och häpna, sålt bil till honom. Han kallar sig både Cristian och Alexander. Efter många SMS så mötte jag upp honom i Kristinehamn(ligger ca 3 mil öster om Karlstad där jag bor) Han hade med sig sin flickvän. Utan snack köpte han bilen, och for. Han är rätt smal, rätt lång och röker. När jag träffade honom var han lite halvt blonderad. Han skrev bilen på sin tjej, jag fick allt i kontanter, i brevet med stålarna låg en lappen kvar som han fick från banken när han hämtat ut alla stålar, som givetvis stog på hans tjej. Ägarbytet drog på sig, han hade en hel uppsjö av ursäkter. Tillslut svarade han inte längre i sin mobil. Jag skrev in ett inlägg här på forumet och många varnade för att bilen kunde tänkas vara med i kommande bankrån mm. DÅ tog jag till hårdhanskarna. Hämtade lappen med tjejens namn, kollade upp hennes hemnummer, som gick till hennes förälldrar, ringde upp hennes morsa och lurade i henne att om Cristian inte la lappen på lådan skulle jag skicka polisen på deras hem för en ransakan + en kreditundersöking på hans tjej, så hon skulle få stå till svars för var alla "hennes" pengar som transfererats mellan olika länder kom i från.
Har aldrig varit med om att en lapp hamnat på lådan så snabbt. Detta var vid 16 tiden på eftermiddagen, dagen efter fanns lappen hos vägverket. Men någon flickvän till kristian hade jag inte gjort affär med. Nej då. Min "affär" hade enligt papprerna varit mellan en för mig helt okänd och förmodligen ovetande person från en helt annan stad. Detta var en Svensåld maxutrustad 325:a i mkt gott skick, som för en månad sedan skrotats pga "krock" (kollat av ren nyfikenhet)
Oj vad långt det blev. Summan= Passa er för he*ete för denna skojare. Jag visste inte att han har en firma. Alltid lär man sig något.
VARNING!!! altså.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Du har inte tagit kontakt med den som på pappret köpte din bil? vore ju kul att höra vad den personen hade att säga.

Automat är bekvämt
Nej. Jag vet bara att han var mitt uppe i en skilsmässa när han köpte bilen till sin fru(numera ex) Han bytte bort sin 928S mot den. Om detta nu stämmer. Men idag finns den på någon skrot. Lycklig den som köper den extremt välskötta cream-färgade läderinredningen. Den va go den.
Återigen se upp för bilskojaren. Han messar de flesta relativt billiga bilarna som finns på internet med mobilnummer utskrivet och lägger skambud.
Tobbe
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Den där Alexander har möjligtvis inte haft en bilfirma i Hässleholm oxo, bredvid ett stort dansställe?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Den här Christian, var håller han hos någonstans? Jag kommer i håg att jag hittade en BMW 740iA -92 med "lite fix" i Bilbörsen tidigt i somras. Annonsen fanns även här på bmw börsen. Det var en mörkblå 740i med svart buffelskinn, dubbelglas PDC och en hel del annat. Det fanns bla. lite lackskador och problem med bromsarna. Han ville ha 36.000 för bilen. Är detta den bilen som PESK senare köpte? Jag ringde denna Christan säkert 25-30 gånger på en vecka utan att någon svarade. Det verkade som om han hade gått under jorden. Är det samma kille/firma som ni snackar om?
M3_BMW
Han håller till i Gullspång. Företaget heter Svensk Bilinvest.

BMW M bilar, när du älskar att köra.
jepp, JL det är den killen vi pratar om. Jag tror med största sannorlikhet att det är den bilen PESK har köpt. han annonserar regelbundet på blocket.se under Skaraborg. Man känner lätt igen hans annonser genom att han alltid har förpestat låga priser på sina "toppskicks" bilar i rubriken. Han bråkade länge här på börsen med en 730 e38 med navi. Gick iväg för 105000:- till slut.
Varning varning!!!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.