AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.157

Den perfekta M4:an?

Sida 1 av 2
Verdi
Ligger lite ovanför min smärtgräns prismässigt men jävlar vad fin den är. Individual Macao blue lack och Merino Silverstone helläder. Det blir inte bättre.

Länk

Men jäklar vad den rullat. 2000 mil redan och den är bara 11 månader gammal... Har den gått på M Experience med tanke på individual-lacken och allt?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har nog gått som demo / pressbil eller liknande då första ägare är BMW Sverige och sedan Bavaria 5 månader senare innan första riktiga ägaren (Förenad Kraft Stockholm AB) köpte bilen.
Verdi
Jo, jag kollade historiken också. Konstigt att köpa en M4 i december och sälja i april. Vinterbil? :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Köpte till vinterpris och sålde till vårpris och gjorde sig en hacka? :)
2000 mil på ett år är väl inget?

Jag är tveksam till att det är en pressbil, BMW brukar ju mjölka ut de bilarna rätt ordentligt innan de går vidare. Denna har jag inte sett röken av i media.

Oavsett så är det en väldigt fin bil.

Edit: och står inte BMW Sverige som ägare tills återförsäljaren plockar den från hamnen? Vill minnas att det gjorde det på min.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men knappast i 5 månader va?
Tjänstemän på BMW Sverige får ju också plocka ut bilar, men som kan användas i olika syften, kan ju vara så också.
Jag vet att Bilia i Göteborg har osålda lagerbilar ståendes i hamnen, men tveksamt om man ställer en fullsmetad M4 där en längre stund.

Tror snarare att den gått internt som du säger.
Verdi
I mitt kalkylark kände den sig tyvärr inte hemma. Hehe. :) Blev drygt 4 tusen i månaden dyrare än M2:an.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fullt normalt att generalagenten(finansbolaget) äger bilen även när den står i bilhallen. Konsignationsbil kallas det och minskar kapitalbindningen för bilhallen. Beroende på märke är detta gratis för hallarna en viss tid, vanligen 30-45 dagar. Kanske ännu generösare regler för M-bilar.

-------
//Lövet
Byta ut de fula fälgarna så har du där en klockren bil. Men lite dyr för dom milen...
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Trodde det bara var jag som inte gillar fälgarna, har alltid haft problem med fälgar som liknar Rotiform BLQ. Fast den orange'a 666M versionen som sitter på GTS är ännu hemskare.
666M är enligt mig riktigt snygga, speciellt live, men förstår att den inte är för alla.
Verdi
666 är snygga tycker jag också. Passar grymt bra på M2 för övrigt.

Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Känns som alla begagnade m 3 och 4 idag är gamla event bilar. Säljs det några nya till vanliga kunder?!
Ja, men det är få som kommer ut på marknaden. Jag verkar vara den enda som är dum nog att sälja :)
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Firmor som tar utomhusbilder på bilarna vill man ju normalt inte handla av men en sådan där lack kommer ju inte till sin rätt i en bilhall.

En bild där bilen står i direkt soljjus hade gjort Macao Blue mer rättvisa...

//Stenback
Verdi
Stenback,
Absolut ser den lite trist ut i hallen men den är ju klockren i verkligheten.
Samma sak med min tidigare bil, ser ju inget vidare ut Länk

Speciellt om man jämför med hur den ser ut i verkligheten:

Länk
Länk
Länk
Verdi
Nice! De hade en champagne quartz M3 på M Experience också och färgen är helt fantastisk i verkligheten. Jag körde den flera pass och det var min favorit av alla där.

Länk

Hoppas lite att pundet drar ned mot 10 spänn över sommaren. Då blir den en tripp till England innan Brexit slår till. :)

Vad sägs om denna? Länk Mörka/svarta 666-fälgar finns som tillval vilket det inte verkar göra i Sverige.
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Dom svarta 666 är standard på 2017 som beställts i år ;-)
Verdi
Känns som den där konfiguratorn inte riktigt är uppdaterad alla ggr. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.