|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Någon som vet var man kan få tag i Fabspeed prylar i Sverige, Danmark eller norra Tyskland? | |
Verdi |
Varför kan du inte beställa från källan? Länk |
| Moms, tull mm + att det hade varit smidigt att köra och få det monterat direkt. | |
Verdi |
Ah. Amerikanskt ser jag nu. :) Är det där bättre grejer än detta? Länk |
| Jo, de är säkert bra också. Men Fabspeed 200CEL verkar vara den bästa vad jag läst. | |
| Ingen som har erfarenhet av Downpipe byte? | |
Verdi |
Om man byter downpipe måste man mappa om motorn också för att slippa felkoder? |
| Nej, det är bara om du tar en catless. Fabspeed 200CEL är testad och ska inte ge felkoder. Efter vad jag läst från de som har den verkar det stämma. | |
|
Köp direkt av tillverkaren i Tyskland i stället. Det är denna som Fabspeed säljer och som även används av Akrapovic. Länk |
|
| Men jag hittar inte någon 200 på HJS. Fabspeeds tillverkas av HJS men det är inte den. | |
|
Ingen som är intresserad av grupporder för att få ner priset lite? Förutom grymt ljud och bättre gasrespons ska den enligt tester den ge ca 20HK/40Nm. Passar även till M135, M235 |
|
Verdi |
Tänker du byta avgassystem också? Eller behövs inte det? Har du nåt pris nu? Jag ser inget på HJS site. De kanske inte säljer direkt till slutkund? |
|
Tänkte köpa från Fabspeed direkt. Har fått ett pris på 1340USD ink frakt för 1st. Fabspeeds Muffler bypass system verkar ljudmässigt grymt och superprisvärt (kostar som SportCat), men jag tror inte mina grannar är mogna för det. |
|
| Hur stor är en sån där? Borde man få ner i en väska va ?;) | |
Verdi |
Jag läste lite i den här tråden och vill nog ha 300 cells varianten direkt från HJS istället. Länk Denna: Länk Finns lite billigare här: Länk Det ska tydligen vara i princip samma som Akrapovic säljer under namnet DP-BM/SS/4/H. Men den verkar kosta 1450 eur. Länk I vilket fall föredrar jag nog att köpa av några som kan installera åt mig direkt. Har varken kunskap eller möjlighet att göra det själv. |
|
Pancho: Jo, det borde funka. Verdi: jag har också läst det där. Original är 600, om du vill ha 200 eller 300 är en smaksak. Oavsett vad du väljer tar du alltid en [liten] risk när du lämnar original. Men vill du ha en förbättring varför inte välja det bästa, när det även är billigare? Montera finns många som kan göra, det är väldigt enkelt. |
|
| Aerobat: har också velat skaffa fabspeeeds downpipe ochbhar varit inkonstant med dom direkt. Tyckte att det blev lite dyrt men efter vad jag läst så verkar fabspeeds vara det bästa på marknaden. Har du hunnit beställa? | |
|
Nej, har inte kommit till skott än. PS. Har blivit lovad bättre pris på en grupp order. DS. |
|
| Jag kan tänka mig vara med på en grupporder. Men jag kommer nog byta IC och mjukvara också i samma veva. | |
| Jag kan också tänka mig att vara med fick ett pris på 1215 dollar av Bobby. Inklusive frakt. sedan skulle han lösa tullen till en lägre kostnad. Tyckte fortfarande att det var lite väl mycket. Men om vi är fler så kan säkert en bättre deal ordnas. | |
| När fick du det priset? Och det var 1215USD inkl frakt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.