|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Antsig, som svar på din fråga om förbrukning så drar min 328i ca 0,75 i blandad körning. | |
|
Men orka tjafsa... Istället för att starta en ny tråd om i princip exakt samma frågor som ts fortsatte jag på denna tråd som verkade ha somnat in samt la till några nya funderingar. Plötsligt är hälften av inläggen helt irrelevanta.. Mats & Joofa - Tack för info! Det lutar åt att klicka på köpknappen inom kort. |
|
| antsik, du gjorde helt rätt så fokusera inte på dem. Välkommen till forumet och kul med köp! | |
|
Antsik Tror du kommer bli jättenöjd med en 330i. Och till försvar för ditt val av en 3-serie med 4 cylindersbensinare kontra 6 cylindrar kan du läsa detta: Länk |
|
| Antsik: Livet är kort klicka på köp! pensionerar själv min dieselkossa V26/27 för då dyker min 340i upp : ) | |
|
Hjärna: 320d Hjärta: 340i Själv har jag en av varje så jag slipper välja :) Fyran i 328/330i tilltalar mig inte. Har kört 328i under en period och personligen tycker jag inte den är något vidare. Ok prestanda på pappret, men känslan är ungefär som fyran i E90 320i 170hk. Dessutom låter motorn nästan värre än en diesel på tomgång. |
|
| Motorgången i 328/330i är långt ifrån en sexa. Med comfortläge är den hopplöst tråkig pga att gasresponesen är alldeles för mycket strypt. Men i sportläget så får man en helt annan känsla för motorn och att det faktiskt finns prestanda som siffrorna anger. | |
|
I vår 430i så upplevde jag till en början komfortläget som lite väl polerat men har märkt att jag numera nästan aldrig kört i sportläget. Motorn och lådan är så snabba att skifta läge när man kör lite inspirerat att det inte känns som att det behövs och mest resulterar i att lådan ligger kvar på en alltför låg växel i onödan. Är helnöjd med motor/drivlina efter ett års innehav och skulle absolut inte tveka att köpa samma motormodell igen. För riktig inspirerad körning så finns ju desdutom Sport+ som är betydligt råare än komfort ellert sportläget. |
|
|
Har kört 330i F30 i 1,5 år och motorn kan inte jämföras sig med en sexa öht. Lådan är suverän men motorn har en tråkig gång. Vår 325i E91 som vi har som andrabil är bra mycket roligare och behagligare att köra. Nästa BMW kommer definitivt vara med en sexa under huven. /Rickard |
|
|
Tack för all feedback. Efter många turer fram och tillbaka blev det till slut en beställning på en 330i xdrive touring. Nu blir det en väldigt lång väntan till mitten av augusti.. |
|
| Gratulerar till köpet! När produceras den? BMW byter väl produktionsår 1 Juli nu va? (någon får rätta mig om jag har fel här) Så tillverkas den efter det så är den årsmodell -18. | |
| Den kommer att gå i produktion efter 1 juli så det är lite andra utrustningspaket m.m. än nu. På köpekontraktet står det "årsmodell: -17", men jag antar att det är något säljaren skriver dit och inte nödvändigtvis behöver ha så mycket med årsmodellnomenklaturen att göra. | |
|
Har haft min 330i några månader och kört ca 2000 mil och är grymt nöjd med den! Har en snittförbrukning på 0,82 liter /mil och då har jag inte snålkört! Ett tips är att köpa M performance avgassystemet☺ gör otroligt mycket för känslan även om det kostar en slant! Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.