|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Nån i kommentarerna på sidan anmärkte på hur mycket bättre man blir behandlad med bra bil och det reagerar jag också ofta på. Med ny X5a är folk väldigt måna om att släppa före en vid köer etc, sämre bil så blir man mycket mindre respekterad" Ha ha ha bara för att du har finare bil än någon annan så respekterar jag dig inte ett dugg mer än en Trabant. Kopierar din lista Verdi fast med förändringar. ;-) 1. Rolls Royce 2. McLaren 3. Bentley 4. Lamborghini 5. Porsche,Maserati,Ferrari 6. Aston Martin 7. Land Rover 8. Mercedes 9. Jaguar 10. BMW,Audi 11. Lexus 12. Alfa Romeo 13. Volkswagen 14. Volvo <Japsare> <fransoser> <lågpriseuropéer> <koreaner> <amerikanare> |
|
| Håller med där, jag har snarare blivit _sämre_ bemött i trafiken med en nyare "premiumbil". Framförallt av arga män med reflexväst i äldre V40 utan grill i fronten. Man måste nog köra något väldigt exklusivt för att ha VIP-status i trafiken... | |
|
Vinddraget från GTS'en sliter loss västarna ;-). Du äger en av mina drömmar :-) |
|
Verdi |
Bäst bemött blir man nog i en "hel och ren" bil som inte sticker ut åt nåt håll. Typ V70 eller Passat. |
| 100% överens med dig Verdi. Annonymt och rent verkar fungera åt alla håll. | |
|
Ja, eller något exklusivt vintage som MB 300SL eller E-Type... Porsche ger blandade reaktioner - mestadels positiva vid bensinmackar bland män och pojkar. Däremot inget positivt alls från kvinnor så frugan har inget att bekymra sig för :-) |
|
|
Framtiden ser ljus ut. Förutom elbilar kommer det finnas vridstarka bensinmotorer med lättare hybridsystem såsom 48V. Förbrukningsuppgifterna kommer likna verklig körning och för att få ned dem krävs en relativt oansträngd motor i marchfart. Ingen kommer köpa en slö och tråkig bensinbil, då är det el som gäller. De bilintresserade behöver något som låter utöver pendlingsbilen som går på el. Märkte av det behovet efter 1 år med endast i3. En annan intressant tanke: När bensinmotorn endast finns för oss intresserade och plattformarna vill utnyttja dagens motorutrymme till kupéutrymme kommer det bli mitt- eller svansmotor. Kanske kompletterat med en elmotor i varje framhjul för att optimera kurvtagning. Svårt att köpa ny bil idag när den redan känns gammal ;) |
|
|
Lite OT men håller med Kristoffer _L Lite lagom gammal bil ger vänligt bemötande från med- och mottrafikanter. Behöver inte nödvändigtvis vara exklusiva bilar. Blir oftast oerhört väl insläppt och framvinkad i äldre bilar. Min gamla välpolerade Granadarot Neue Klasse var ett nöje i Stockholmstrafiken men även med en sliten 1602, fin Fiesta -78, Gamla Saabar, Miata och Figaro blir man väl bemött. /N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.