AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.769

Slut på M-sportrattar - stopp i produktion

Sida 2 av 2
ha
734
haack
X3 30d -18

Eller var det airbagen som var restad?
Såg någon annan tråd om det har jag för mej..

I Balkan finns det gott om M-rattar.
ha
734
haack
X3 30d -18

Anders007: mmm..men de e svårt att få in dom i nyproduktion igen...

M3 och m performance har väl samma typ av rattar som m ratten? Tror d e brist på alla dessa nu
Sa
566
Saab9-5
X5 F15 -16
Nog för jag var på Balkan med min M-sportratt förra veckan, men nu när jag är hemma igen finns det inte lika många rattar där.

Det ska annars finnas några till i Baltikum har jag hört.

ha
734
haack
X3 30d -18

Bmwmsport:
Det är samma stomme, men såklart inte samma artikelnummer.
Sen kan det ju vara så att även dom är slut...

ra
14
rampante17
118i M-sport -18
330e -17
I fredags fick min bil sitt VIN, så nu har jag kunnat ladda hem min Drivers Guide. Kan man inte spåra tillverkningen på något mer sätt, så man får koll på var just MIN bil är i tillverkningen? Har hört nåt om att när den väl fått sitt VIN, så är den nästan produktionsklar, vilket ju gör att jag tycker det känns som lång tid då jag beräknat inte ska få min bil levererad förrän om 4 veckor...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Min bil levererades 4 veckor från att den tillverkats, så det känns inte orimligt.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Beställde min kärra i måndags och sas inget om problem med rattar då iaf, leverans v27 : )
ra
14
rampante17
118i M-sport -18
330e -17
Får hoppas det stämmer då "Cykeltjuv". Jag fick inte heller någon information förrän efter ca 4 veckor...
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Jag har en till salu om någon är intresserad;-) Från en M2.
ra
14
rampante17
118i M-sport -18
330e -17
Prislapp?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
har begärt 5000, men dåligt med seriösa svar. 4000kr inkl original cover.
ra
14
rampante17
118i M-sport -18
330e -17
Nu börjar det närma sig. Var förbi i torsdags hos handlaren då jag hade en kvart över och tänkte sno till mig en kopp kaffe... Handlaren tittade konstigt på mig och sa "hur visste du?" Dom hade fått min bil levererad kvällen innan... Nu går jag och väntar på att den ska bli leveransklar... Preliminärt nu på torsdag 1e juni.
Såg dock att lädersportratten som satt i var med röd söm, och inte grå, som jag beställde... Handlaren har även dokumentation på att det är grå som är beställd, så nånstans har någon gjort fel. Jag tar såklart leverans av min bil, men ratten får dom byta i efterhand. Handlaren säger dock att dom bara byter ratten till den med rätt söm, men ingen annan kompensation. Ska jag nöja mig med det? Vad säger ni?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Så länge felet åtgärdas har man inte rätt till någon annan kompensation. Du ska gå skadelös, dvs du kan begära soppapengar för den extra resan men mer än så finns inte stöd för i lagstiftningen. Man får inte kompensation för "krångel" eller sånt tyvärr.

-------
//Lövet
Svårt att begära ut någon ersättning om dom nu byter ut ratten, är ju inga pengar det handlar om. Hade varit värre om det var fel söm på klädseln.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Eller så behåller du röd söm, då kan du säkert få en mindre kompensation t ex något litet Performance-tillbehör.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.