|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som det står i rubriken, var det tråkiga besked jag fick förra veckan från min handlare angående när jag kan förvänta att få min beställda 330e levererad. Eftersom jag valt M-sportratt, och dom är slut, så har alla bilar med det tillvalet helt sonika produktionsstoppats och man kan inte ge någon information om när det kan tänkas ske leverans. förslag att jag byter till någon av dom andra rattarna istället - men bilen blir ändå drygt en månad försenad jämfört med ursprunglig plan. Nån mer som känner igen detta nu i april? Bilen beställdes slutet av mars, fick en redan produktionsplats och med leverans till mig i mitten av maj... nu ser de ut som mitten av juni istället. Sannolikt verkar man erbjuda fri lånebil i väntetiden - men ska jag nöja mig med det? Vad säger ni? | |
|
Om de erbjuder fri lånebil har du inget att välja på. Du anses då gå skadelös ur förseningen. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Ta den vanliga sportratten och så beställer du en M-ratt separat och monterar den senare. Givetvis på BMW:s bekostnad. Det måste ju vara billigare för BMW än fri lånebil t ex. |
|
Eftersom de har samma M-ratt i alla bilar (känns det i alla fall som) måste detta vara ett katastrofproblem för dem. __________ Mvh Grelle |
|
| Ja, det är lite därför jag tycker det är konstigt ingen har kommenterat det tidigare... det är ändå sen i torsdags då nyheten kom till mig... | |
|
Får du fri lånebil och bilen ändå är försenad även om du väljer en annan ratt spelar det ingen roll. Fri lånebil känns som en helt ok kompensation, även om den nu kanske inte är lika rolig som den du väntar på. Crille |
|
| Iofs m-bil och längre försening, men här är min erfarenhet: Länk | |
| mitt dilemma här är ju oxå att det är en tjänstebil, så det exakta kontraktet och det finstilta har jag tyvärr inte tillgång till... Men ska vänta och se vad dom faktiskt kommer att erbjuda... idén om att få min M-ratt längre fram kan ju vara en variant faktiskt... Även om jag nog mer var inne på att få en CF-läpp på bakluckan eller nåt sånt... | |
|
Att få extragrejer som sedan ska monteras efteråt tror jag inte du ska hoppas för mycket på. Bilhandlare är styrda av rutiner och för hyrbilar finns det färdiga smidiga sådana. Att hålla på och byta grejer i efterhand är mer tidskrävande och därmed dyrare även om listpriset inte ser ut så. ------- //Lövet |
|
| men jag längtar nåt enormt efter bilen i vilket fall... Har fått VIN-numret idag från handlaren då det uppdaterades i hans system igår. Men när jag försöker hämta hem min "Drivers guide" så säger den det inte finns tillgänglig... Hur lång tid brukar det ta? | |
|
Vänta på ny bil är frustrande, finns inte ett kvinnfolk som fattar hur jobbigt det är. Tror bilen måste produceras före den finns på Drivers Guide. Crille |
|
| Haha alltså allvarligt? Måste ju försvinna så sjukt mycket rattar är själv på g med ny 3serie så detta var ingen rolig läsning :@ | |
|
Dom kanske pressat nån stackars underleverantör för mycket som konkat. Händer hela tiden men tillverkarna brukar alltid ha en plan B i detta fall. Scanias färdigställming av ramar brann ju delvis ner härom månaden utan att de slutade få fram ramar, alternativ produktion var igång efter 7 dagar. Aldrig hört att typ hälften av beställningarna produktionsstoppas på obestämd tid över brist på en simpel ratt. Skulle det bara vara en efterfrågetopp så brukar leverantörerna jobba in den på övertid och en prognos lämnas i alla fall. Bör stå mer i media om det är nån konkurs bakom. |
|
|
Det här låter inte alls kul, får ringa min handlare och fråga hur det påverkar min beställning rampente17: beställde du eluppvärmd ratt? "if you remain a fool, living a life of pain will be your reality" |
|
| Phil88: nä, gillar inte varm ratt... blir svettig om händerna då, så det var vanliga Msportratten jag valt... | |
| jag tycker också det låter oerhört märkligt - nästan som en undanflykt av nåt slag... så om någon annan som väntar på bil med M-ratt just nu inte får samma besked från sin handlare så låt mig veta! | |
|
Sånt här händer hela tiden. Jag skulle gissa att leverantören ligger efter och ett par batchar har strukits för att komma ifatt. Bara att hoppas att de har ett vettigt kösystem. Har ju hänt liknande saker tidigare och där bilen har fått vänta på att leverantören kan komma med en överproduktion istället för att få nästa inkommande (som redan är tänkt till andra bilar) Detta var fallet med tex Michelin PSS för ett par år sedan. |
|
| En av anledningarna är stölderna. | |
| Ja, det skulle jag kunna tänka mig också... (stölderna)... | |
|
rampante17 Tråkigt att höra! Grattis i alla fall, en bil du kommer trivas mkt bra med :D |
|
|
Säg att du kan ta en M-performance ratt istället..eller en M3... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.