|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Pelsen |
Någon som har vänligheten att reda ut begreppen inför kommande M2 nyheter. Vad gäller rörande facelift och/eller andra ev vassare modeller? Ny motor i M2, samma som i M3/M4, rykte eller fakta? När ligger dessa uppdateringar isf i tid? Vad står begreppen Gts, Cs, Csl för? |
|
M2 Gts får s55 och 450 hk, limited edition 999 st M2 cs får s55 och 410 hk , no limit Gts är en ren lättvikts version med större bromsar skalstolar mm ,medan Cs får bara en del av dessa godsaker. Gts kommer tillverkas först mars 2019 Cs kommer tillverkas mars 2018 |
|
|
Är ju sjukt mycket rykten just nu, lär komma något mer konkret snart. Rätt långa köer hos handlarna med, lär finnas en och annan lycksökare där med tanke på hur väl M2 höll värdet (tom ökade något) första året. Utöver CS och GTS så ska det väl komma en facelift till MY18 med, men just nu ryktas det om att den ersätts helt av CS. Läge att sitta lugnt i båten mao. |
|
Verdi |
Pelsen, Det finns bara obekräftade rykten. Är så mycket snack hit och dit och folk verkar på allvar tycka att M-speglar, motorbeteckning som börjar på S och kolfiber-tak gör all skillnad i världen. På allvar I tell you! På allvar!!! |
| Ja andra speglar hade ju verkligen inte skadat då elefantöronen förstör så mycket | |
|
Gts /Csl kommer 2019 :) sen vilken motor , ja det får vi se ;) En sak hoppas jag , är att Gts versionen kommer se mycket grymmare ut än vanliga M2. Tittar man på M3 Csl och M4 Gts, så är oddsen bra på M2 Gts. Nu först börjar det bli intressant . |
|
|
Visst, speglar och tak hade varit nice, men med handen på hjärtat så hade jag klarat mig med lite mer oumph i motorn. Andra saker på önskelistan är head up och fler färger. |
|
Pelsen |
Tack för svar och tänk. Så i dagsläget är det inte bekräftat ens när/om det blir en facelift på M2!? Vart kommer alla rykten i från, är det forum, Bmw anställda eller vart uppstår allt i från? |
| Det började när en M2 med vad som låter som en S55 piskades på ringen. När man senare kom närmare bilen så såg man även att det är samma kylare och avgas som på M3 och M4. Detta har varvats med insiderinfo och läckta produktlistor så även om BMW själva inte har sagt något så anses det vara "bekräftat". Sen finns det inget som säger att BMW inte gör en helomvändning och släppper facelift och CS med B58 och sparar S55 till M2 GTS. Eftersom inget är bekräftat så kan allt hända. Det vi med säkerhet vet är att något är på gång och nuvarande rykten är det som skrivits i tråden tidigare. | |
Verdi |
Då litar jag på att du köper en M2 GTS Skorpionen. Speciella killar som du ska ha speciella bilar. :-) |
|
Pelsen.... gå in på bimmerpost.com eller ladda ner deras app , står mycket spännande saker där :) Verdi... så är det ;) |
|
|
Tittar man hur tilldelningen gick till på M4 GTS så får man nog vara beredd på att slanta alternativt ha en väldigt bra relation med ÅF för att få en av 5-6? bilar som kommer till Sverige. EDIT: Verkar som M4 CS har premiär i Shanghai och innehåller GTS-splitter, OLED-bakljus och 763M-hjulen. Frågan är om man gör något med effekten? |
|
|
Slottarna för M2 GTS lär vara fulla sen länge, det enda som kan röra runt det lite är väl om BMW vill bestämma centralt. Sen att M4 GTS har lämnat en del att önska gör ju inte att man blir direkt sugen på att ens försöka, för lite över miljonen (som jag räknar med att en M2 GTS kommer kosta) så finns det andra bilar som lockar mer. |
|
|
Tja Segeltorp körde ju budgivning på en av deras bilar, så har man bara plånboken så är inget omöjligt ;) |
|
Verdi |
De här har gjort en gissning på vad en M4 CS kommer kosta. Länk "With the M4 retailing from $65,700, the CS could cost around $78,000 before options, but it depends on how many BMW wants to build. The M4 GTS, for instance, was produced in only 700 units and priced from a staggering $134,200." 19% påslag för CS och 105% påslag för GTS. Översatt till priserna för M2 i Sverige så: M2 CS = 528 000:- + 19% = 628 300:- M2 GTS = 528 000:- + 105% = 1 089 000:- Det låter väl någorlunda rimligt? Men köper man en M2 GTS så gör man det för att det är ett samlarobjekt/investering snarare än en bil. |
Pelsen |
Vad tror ni kring sannolikheten, om M2 cs blir verklighet...kommer det då ingen facelift på originalet? |
|
Verdi: Låter inte alls orimligt. Kan tänkas att det blir något högre då det inte finns någon GTS-version att låna delar rakt av ifrån. Alt att det kommer skilja mer mellan en M4 CS och en M2 (inte heller orimligt). Man kan väl kika lite på M2 "Performance Edition" som finns i USA som en typ av förlaga gällande ändringar. CS blir nog verklighet, hur det påverkar en eventuell facelift är nog mer oklart i dagsläget. |
|
|
Så, nu är M4 CS ute och då kan vi börja spekulera lite om M2 CS. Mina gissningar: S55 @ 410hp DCT som standard Diverse M-Performancedelar exteriört Interiördelar i alcantara 763M 19" (Orbit grey istället för svart) ZCP-säten från M4 Navigation 1-zon klimatanläggning Sen priset då, M4 CS kostar från €116.900, men då med en hel del mer standardutrustning än en vanilla M4. Baspriset är €76.700, så en ökning med cirka 50%. Baspriset på en M2 €57500, en femtioprocentig ökning ger €86.250. Räknar vi på svenska priser så blir det från 528.000 SEK till 792.000 SEK. Troligtvis så går prismodellen inte översätta rakt av, jag gissar på 700.000 SEK i utpris. Några större rabatter lär det inte gå att få så med lite extrautrustning så lär det ligga runt den nivån netto. |
|
Verdi |
dd88, BMW Sverige brukar vara bra på att ta betalt annars så jag vet inte om du ska hoppas på en mindre ökning här. Dels brukar tillbehör och extrautrustning vara mycket dyrare här och dels så är motorstarka alternativ ofta generellt sett dyrare här jämfört med instegsmodellerna. Jag antar att BMW centralt tar höjd för valutarisken eftersom SEK är en så liten valuta. Den som lever får se. ps. Lite töntigt med bara 10 extra hästar. Det är ju uppenbart bara för syns skull. |
|
Ja att BMW Sverige är duktiga på att ta betalt är jag helt med på, men att man inte kan översätta M4 CS prisfilosofi på M2 CS är en annan sak. Jag kvarhåller min gissning på 700000 SEK listpris :) 10 extra HP men 50 Nm mer än M4 Competition Package, den är dessutom 32kg lättare än en vanilla M4 med DCT. Vanilla M4 gjorde ringen på 7:52, M4 CS på 7:38 (M2 på 7:58). Nu gör ju däcken en hel del (Michelin Pilot Sport Cup 2 på CS) men 50Nm mer och 32kg lättare påverkar även det. |
|
Verdi |
Verkar ju billigare att ta en vanlig M4 och modifiera den själv för småpengar. Men visst, då får man inte stå där på BMW-träffen och ta emot all uppskattning för att man har en CS. ;-) Nya däck, M-chassit (eller nåt annat bättre, jag är inte så insatt) och en liten ommappning av motorn räcker väl för att blåsa M4 CS av banan? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.