|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Hur är M3 E30 jämför med M3 E36? Som många har sett så är min M3:a ute på annons och är väldigt sugen på att skaffa mig en M3 E30 som ska användas mestades till bankörning och ev överladdas senare. Hur är kvalitén på E30? Det är ju trots allt en rätt så gammal bil. Motorn, några kända svagheter? Vilken årsmodell ska man satsa på? Är det stor skillnad med 193 hk (tror jag det var) och 215 hk? Sist med inte minst, Köhler har vässat några M3 E30 har jag sett. Hur mkt effekt ger hans trim och vad är det han gör? Många funderingar blev det... =) /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Jag tror defenetivt inte att du kan få tag i en hållbarare BMW än M3 e30, det är helt sjukt hur mkt pisk dom tål..Sen så brukar ju inte E30´n vara utrustad med en massa krånglande krimskrams heller.. 300% vridstyvare kaross än en vanlig e30 och suverän väghållning. |
|
|
Min kompis 90:a är något piggare över 6000 varv än min 89:a.Det som skiljer är topparna, större ventiler och grövre kanaler på 90:an. Köhler byter kammar och chippar om, även luftfilter byts till ett mer öppet.Har du en bil före 89 måste du även byta luftfilterboxen. Efterdenna operation ger en 195 hästare ca 230 hk. Köhler tar ca 13000- inkl. delar och jobb. Köp en E 30, skojigare körmaskin får du leta efter, vilken väghållning ! |
|
|
svikare........... m3johan |
|
|
Tjenare igen. Tackar för svaren. 13.000:- var inte så farligt och jag tror att det är ett måste om jag köper en 195 hk. m3johan: Än är inte min bil såld... och chansen är stor att jag har kvar den nästa sommar. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper, du gör helt rätt om du skaffar en "riktigt" M3:a! :-) Det är i särklass den absolut roligaste bil jag någonsin har kört, jag har inte ångrat mig en enda sekund sen jag köpte min för ganska exakt ett år sen. Mvh Abbe Länk |
|
| Ok spåra inte ur nu... E30 är bättre än E36 eller vice versa bla bla. BÅDA är bra, roliga och framförallt, Abbe, "riktiga" M3or! | |
|
Hej, Varför byta? Prestandamässigt går det ju aldrig att komma ikapp. Sen så är det ju bara att sätta igång och riva i E36:an så får du nog en av de snabbare bilarna på träffarna. Men, jag håller med om att E30 för evigt är racemaskinen no:1 känslomässigt. |
|
|
Båda bilarna mycket roliga på sitt sätt, men min åsikt är att E30:n är trevligare/roligare bil, men jag har ju haft fel förr. Sen är ju E30:n ovanligare och man behöver inte se efter ordentligt för se om det är M3:a eller en 318 med M paket. Ser man på prestanda rakt fram så är ju svaret givet, E36:an, men vad det gäller väghållningen så är mitt val E30. Mvh Abbe Länk |
|
|
Bumper...se bara till att hitta en som verkligen ÄR helt ok annars kan det bli tråkigt både för plånboken & att köra..finns mycket "skit" om man får säga så, man måste vara kall & leta leta så kanske..:O) |
|
|
Tjenare igen. Det lutar väldigt mkt åt M3 E30 hållet och medlemskap i BMW SC. Vi får se vad som händer. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hur går det med bil försäljningen? Har du sålt den än? Mvh Abbe Länk |
|
Perkka |
M3 E30 e ju mycket snyggare än M3 E36 samt mycket mer ovanlig.. Iaf häruppe... & priset på en M3 E30 sjunker ju inte direkt lika mycket som på en M3 E36.. Jag vet; d beror bl a på till gång osv, men ändå.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
Vad gör Köhler? Det du har råd med! Han har även ett kit där luftmängdmätaren ellimeneras. Mao filter direkt på trattarna om du vill och ett jäkla bölande! Rena Grp:A-ljudet! =) Kostar ca 16 000kr. Och vilken repsons sen... Vill du lägga mer pengar så har han byggt 2,8-liters race S14 på 420hk... "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
j.aahman |
tänk på att E30:an är en homologeringsmaskin och det är inte E36:an. M3 E36= replika kör riktig m3 eller låt bli |
|
Tjenare. Självklart så gör Köhler allt bara man betalar, men det jag var ute efter var ifall han hade färdiga sk trimpaket till M3 E30. Tycker priserna ni anger är ganska låga. Stämmer verkligen priserna? M3 E30 ägarna verkar vara lite fanatiska. Vågar man in sig i detta gäng? =) Om min M3 E36 är såld? Nopes, inte än. Hade jag velat, så hade den varit såld. Står i valet o kvalet ifall jag ska behålla den. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
bumper:behåll den........... m3johan |
|
| bumper:behåll den..... | |
|
"M3 E30 ägarna verkar vara lite fanatiska" Nej... inte ett dugg! :-) Vi vet bara att vi har världens bästa bil! :-) Din bil är ju väldigt fin så det är ju inte så tråkigt att åka runt i den. Mvh Abbe Länk |
|
| Min bil e hos Köhler nu...:O)))))))) | |
|
Fredric: Vad ska göras? Pris? =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.