|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| BlueScreenVW fick 10 vid privat på en F36 enligt ovan. | |
|
Att gå med i BMW CS och utnyttja deras ramavtal på 8% i botten är en bra början, sedan tror jag det är betydligt enklare att förhandla sig till ytterligare 1-2%. Medlemskapet kostar 400 kr om året så det betalar ju sig direkt BMW CS #5139 |
|
|
Man måste varit medlem i minst 12 månader för att kunna nyttja rabatten, lite opraktiskt om TS vill beställa en bil nu. Jag har en glaciärsilver F36, grymt snygg med shadowline. Beställde även med 400M fälgar, men jag har under en längre tid tyckt de ibland ser lite små och mesiga ut. Så jag har nyligen bytt till 19" 442M bicolor, trycker faktiskt du ska överväga det - blir en helt annan bil. |
|
| Jag är ju medlem i BMW CS jag också vill jag bara tillägga. | |
|
Här är en bil med den nya 704 bicolor fälgen, riktigt snygg tycker jag! Länk |
|
| Man kan bara få bra rabatter om man alltid betalar in mer än 50% av bilens värde kontant eller mer vid köp. Först då slickar alla bilförsäljare röv oavsett märke likaså BMW försäljare. Det man då förhandlar till sig är lägre ränta på avbetalningen samt inköpspris. Betalar man endast 20% av bilens värde som 90% av alla dödliga köpare idag gör så får man inga bra rabatter. Dessutom har antalet bilköpare av nya bilar minskat med över 50%. De som skaffar ny bil gör det på 2 sätt: Privat Leasing det vill säga ingen kontantinsats endast månadskostnad eller tjänstebil. | |
Verdi |
Varför skulle det spela nån roll hur mycket man lägger i insats? De vill ju att man ska låna. På en PS så får du fri service i 2 år pm du lånar men inte om du betalar kontant. |
|
De vill sälja bilar MED lån eftersom handlarna får provision från finansbolagen. Kontantaffärer var bra på åttiotalet och tidigare, men idag är det tvärtom. Idag brukar inte betalningssättet tas upp till diskussion innan priset är uppgjort. |
|
| Det är som "Mats" skriver vad gäller att handlarna får provision, så resonemanget ovan är bara rent struntprat utan substans. Vidare är även påståendet om privatleasing och tjänstebil rent påhitt taget ut luften även om det i sak stämmer att sk. privatleasing har blivit ett populärt sätt att finansiera, vad gäller tjänstebil är det helt ointressant eftersom det inte är föraren som är kunden, det är någon annans bil man åker runt i. | |
Verdi |
Föraren är kunden även vid förmånsbilar i det avseendet att det är han som tar köpbeslutet och står för kostnaden. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.