AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.735

Fälgar M2

Sida 1 av 2
Pelsen
Någon duktig på fälgar!?

Passar Bmw M 351 19" på M2 an eller är det exakt noga med samma ET.

Denna fälg har ET 33 fram, ET 44 bak, dock är väl fälgen något smalare än std!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Dessa bör passa rakt på, borde alltså inte ta i någonstans efter vad jag kan se (inga garantier dock).
Men dom kommer hamna betydligt längre in så det kommer se konstigt ut. För att få liknande original tror jag du behöver ungefär 10mm spacer fram (12mm är nog enklare att få tag i med korrekt navstyrning) och ca 16 mm spacer bak.

/DJ
Pelsen
Är det ett galet köp när man behöver spacer?

Vilka fälgar passar egentligen M2 med samma mått som original?

Sökt på nätet men dåligt med info där...
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag måste nog vända lite på frågan. Vad vill du ha?
Skall du använda fälgarna till sommar/vinter/bankörning? Vad vill du ha ut av däcken? Billigast pris, tyst och bekvämt eller maximalt grepp?

/DJ
Verdi
Det är exakt samma fälgar på M2 som på M3/M4 om det gör det lättare. Jag skulle INTE sätta på några gamla F10-fälgar som kräver spacers och skit. Eller har du en uppsättning över som du vill använda till vinterhjul?
Jag vet ju vilken fälg jag vill ha :)

Länk
Verdi
dd88,
50 tusen. Bara 10% av bilens värde. :)

Länk

Pelsen
Söker i första hand något liknande fast i silver...

Inledningsvis var frågan påkommen efter en blocket annons.

"verdi, håller med. Sätter ogärna spacers utan vill nog det ska passa från start!
Verdi: Det är komplett med RDC-moduler samt Pilot Sport Cup 2, så dra av 10-15 tusen.

De ska ligga på samma nivå som för ZCP-fälgarna till M3/M4, jag vet ju vilka jag hade valt. Förhoppningsvis så kommer man kunna få dom från fabrik MY18
Edit (Gick inte editera inlägget ovan): Dom hade dom lösa med, €3.359,60 för 2x 9Jx19 ET29 och 2x 10Jx19 ET40

763M:
9Jx19 ET29 - 9.41 kg
10Jx19 ET40 - 9.89 kg

437M:
9Jx19 10.40 kg
10Jx19 10.60 kg
Verdi
dd88,
Jag hade valt ZCP fälgarna faktiskt. Tycker de passar skitbra på M2. Länk
Länk

(vem av er är Jolabero förresten?)
Ja dom passar bra, men har redan haft dom och föga förvånande så är dom ett helvete att hålla rena.
Varför ska du byta fälgar?

/Anders
Pelsen
@anders, vill ha silver istället för svarta.

Svart och rostvatten från skivorna efter tvätt är inte snyggt när det torkar!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
......för att rostvatten är snyggt på silverfälgar då eller? (Sry) :)

Satsa på de bruna ZCP-fälgarna då!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har beställt 763M, om någon är sugen på originalfälgar med nya däck på eller att ha som vinterhjul så är det bara att höra av sig :)
Acey: Vad har du mer för planer med bilen?
Pelsen
@SANI, intelligent påstående...nej, det är inte snyggare på silver men betydligt enklare yta och återställa.
Vad väger originalfälgarna på M2:an?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
db88: Inget jätteavancerat, bilen kommer med M-performance chassit, så det ska bara på camberplattor och setup, R29 runt om, 763M med Cup 2 och andra stolar. Tänker se hur balansen är innan jag tittar på några aero-bitar. Steg 2 blir väl mer effekt men är inte prioriterat. Lite sugen på M-performanceratten med racedisplay, men 19 000 installerad och klar med 15% rabatt känns lite väl...

Om någon känner till nån fälg 18x10 som passar både fram o bak så tas tips gärna emot!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.