AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.199

Dumt att sälja manuell 540 för 3000kr?

Sida 2 av 2
delorian: Du fortsätter skämta:). Kul alltid roligt med humör att muntra upp i natten:).

Som sagt jag vet vad sådana bilar är värda även med trasig motor. Det är på nivån när en M5 E34 kostade 40tkr. Det fanns alltid några personer som sa. Oj oj vilken dyr bil att äga, den ska inte kosta mer. Idag kan du glömma sådana priser. Räkna med minst dubbla. hahaha 4000kr för en 540iT/6. Jag fick 2000kr för en rejält rensat 525iAT E34 med bortplockad topp (köpt för motorn). Hämtat på plats.

Håller helt med Dawwe om tunn is, under 10tkr är det är löjligt billigt. Pinsamt billigt. Får jag den för 5tkr så är det värt fraktkostnaden alla dagar i veckan. Trots att jag har massor av projekt både i bilväg och husväg.

Lågt pris = stor risk för slakt och det är jävligt sorgligt. Ta vettigt betalt och sälj till person som räddar bilen. Det är min melodi.

Mvh Stephan
Stephan.
Ibland måste man ta hänsyn till rådande omständigheter så nej jag skämtar inte.
Vi alla här förstår å vet att den är värd mer inga konstigheter.

Bara av ren nyfikenhet varför la du inte ett bud på bilen när den är värd mer och du säger nu att du kan betala 5k?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Även om man har kunskapen så är det helt enkelt inte alltid läge att ta sig an att reparera en bil med så allvarliga fel. Och har man då ingen förvaring så kan den enkla lösningen vara den bästa, dvs snabbt och enkelt överlåta till någon annan att göra det.

Det kan även sluta med att kostnaden för förvaring överskrider värdet på bilen. Jag har en god bekant i Triumph-världen som har betalt garagehyra i 20 år för en bil med små defekter. Vilket idag innebär att hyreskostnaden överskridit bilens värde. Så kan det sluta när omständigheter gör att man inte får möjlighet och man inte vill sälja.

Så med den bakgrunden som är beskriven förstår jag att bilen såldes för låg summa.

**BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Hej

Det är riktigt korkat sälja så billigt. Det sitter samma växellåda som i m5an har jag för mig. Delarna från denna bil är värda mer. Hade inte sålt bilen under 10 pix i det skicket du beskriver. Skulle inte förvåna mig om motorn går att fixa enkelt också.. Såna mekaniker har oftast väldigt bra koll.. manuell 540 är unik och eftertraktade. Värt fixa.
el
162
elk
535i GT -10
550ia -07
BMW CS #10392
Rätt säker på att det bara blir delar av den, han hade noll intresse av historiken och dokumentationen. Så nu sitter jag på några pärmar och lite delar men ingen bil.

Måste ju tillägga att det verkligen inte var det finaste exemplaret redan när den köptes, hade redan fått motorn bytt en gång exempelvis. Men den blev finare och finare med tiden iaf, förutom rosten på dörr/skärmkanter osv.

I dagens livssituation passar nog en nyare bil mig bättre.

Länk
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Förstår dig helt och hållet elk. Var sugen bjuda dig 10 pix, men med min livssituation hade jag aldrig haft tid. En av anledningarna jag beställd helt ny bil också.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Sålde min 98 för 5' förra året. Hade bruksat den i 9 år, underbar bil. Men den var nergången på flera sätt, förutom motorn & lådan. Där stod den med en ägare som mig, med familj, 2 andra bilar, varken tid eller kunskap. En bekant på arbetsplatsen som är duktig på bilar, vet vad det är för slags bil fick mitt bud på 5' & kunde inte låta den gå förbi honom. En vecka senare rullade den i trafiken igen. Det gladde mig & gjorde det värt. 5' är ju inte ens en symbolisk summa. Hade jag själv tagit den i drift igen hade det nog uppskattningsvis kostat mig 50 -100' för att få tillbaka den som jag ville ha den. Som sagts ovan så beror det på vad man har för möjligheter i stunden.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Jag fick 38' för min 540iT/6 -01 såld förra året med 29.000 mil på mätaren. Bakluckan lackade jag och bytte till ny, men tyvärr började rosten komma på andra delar av bilen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.