|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Rekommendera alla e90-92-93 ägare att byta vevlager innan det är försent, jag är inne på min tredje motor å bilen har endast gått 6000 mil och är fullservad på bmw, aldrig bankörd eller aldrig varvad med kall motor, har sköt den som ett barn men har ej hjälpt. Hoppas den nya motorn håller kommer serva en extra gång mellan service, är värdens bästa bil förutom motor problemen, kommer nog aldrig sälja den | |
| Hur ofta byter du olja? | |
|
...och vilken olja används? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ca 1500 mil och alltid servad på bmw med orginal olja castrol 10-60, tror service meddelandet kommer vid ca 2500 mil så har servat oftare än rekommenderat av bmw, jag kommer serva vid 750 mil nu | |
| Det är något som inte stämmer....1 fabriksny motor och 2 AT-motorer rasade inom 6000 mil? Dvs runt 2000 mil/motor i snitt? Det är galet. Eller var motor 2 & 3 beg-motorer? Oavsett så verkar du ha haft en absurd otur. Om det är BMW som tjongat i nuvarande AT:motor och "tvingat" dig att betala runt 150' för bytet så skulle jag definitivt kontakta de o ställa frågan om det är normalt att motorn rasar efter 2000 mil? Nån form av goodwill borde de kunna erbjuda dig, stå på dig. | |
|
bmw har bytt motorerna utan krångel som tur är annars hade man blivit bankrutt kostar 220000 kr att byta |
|
| 220', det var...billigt :D. Det är helgalet oavsett, 6000 mil på mätaren o inne på 4 motorn. Kan man ha mer otur? | |
|
dom har inget svar på varför dom 2 st motorerna rasat, den tredje kör ja nu. ca 3000 mil gick båda. |
|
|
Har en kompis som bytte vevlager på sin i förebyggande syfte. Det skall tydligen vara BMW original vevlager från 2012 eller senare. Så att din första motor rasat kan jag kanske förstå om de tidiga har så dåliga vevlager, men dom senare borde väl BMW ha satt i en motor med nya vevlager? /DJ |
|
| Jag gissar på att det aldrig varit dåliga vevlager utan snarare för tight lagerspel. Med andra ord "nyare" lager har större spel, vilket ger bättre oljeflöde och kylning. | |
| ja stämmer! 2008 är bilen bytte motor 2011 ock 2015 så hoppas den nya med bättre lager håller | |
|
Så har man en m3 mellan 2007-20011, byt vevlager man vet aldrig om dom går sönder , mina båda motorerna gick sönder när ja låg och söndags körde på 1500-2000 varv helt plötsligt hörde man det otäcka knackandes från vevlagren,har mardrömmar om det ljudet :) ja hade tur som fick ny motorer men två somrar helt förstörda. Hoppas dom uppdaterade lagren från 2012 är mycket driftsäkrare, Men jag hade nog Sveriges otur också :) Med vänlig hälsning J |
|
|
Troll;)? EB |
|
|
Låter ju högst osannolikt!? Bevis? Låter snarare som någon som försöker få ner priserna på bilarna på blocket så trådskaparen kan fynda sig en egen M3 ;) Bevisa gärna motsatsen :D |
|
| Extrem otur, bytte Bmw till ny AT-motor eller beg vid de tidigare tillfällena ? | |
|
första motorn ja fick var en motor från bmw på 500 mil kostade med jobb 170000kr , den ja fick nu sist var helt ny :) 220000 kr var på sem på gotland 2015 när den andra gav upp jag kunde knappt tro det var sant fick köpa en skrotbil där så vi kunde va kvar 2 veckor till å köra hem m3 på kärra helt jävla knäckt |
|
|
larjon@ reg nr på den? Håller för osannolikt att samma M3 skulle drabbas av detta, på så låga mil. Ja om man kör utan olja. Jag är inne på samma som du PHX;) BMW-DJ@ Eller hur, att nyare motorerna skulle vara uppdaterade. Definitivt den från -15. Det larjon (troll) beskriver faller på sin egen berättelse dvs att man ska byta till 2012 års lager fast han hade en "ny" 2015 motor som också rasade? EB |
|
| Ni glömmer en viktig sak...En AT-motor kan ha stått o värmt hyllan i flera i år. En motor som tjongas 2015 kan vara tillverkad 2011? | |
|
Absolut, och så har man monterat och startat den utan att kolla om det finns olja i den;) EB |
|
|
Bevis or it didn't happen. Luktar troll från långt håll. |
|
| 08 ock 11 rasade 15 kör ja nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.