AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.907

Vilken bil ska jag välja?

Sida 1 av 2
Hej!

Jag är ny här i forumet och behöver lite hjälp för att köpa en av de nedanstående bilarna!

Så undrar jag om ni har några erfarenheter av de här bilarna?

Jag kör ca 2000mil om året och mycket lands & motorvägar!

Skriv gärna fördelar och nackdelar:) Det vare väldigt sjyst:D

Länk

Länk

Mvh
Rowan
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Audin - betydligt nyare och fräschare, bra stolar för långfärd.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Audin upplever jag som lite bussig att köra, medan E90'n är lite mer bullrig. Sen kanske du skulle kolla hos andra handlare, de där två känns väl inte superstabila om du skulle behöva hjälp efter köpet. Detta sagt utan att egentligen veta något mer än vad allabolag säger om handlaren i Skogås.
Jag är också mer inne på Audin för gillar att köra aktivt:)

Sen undrar jag om Audin har kamrem lr kamkedja? Jag har försökt att hitta lite mer info om detta på nätet men har inte lyckad :(
Den verkar ha kamrem ja..Tror den ska bytas runt 21000 mil-Eller tidigare om man vill var på den säkra sidan såklart

Länk
Ok...tack för infot :)

Jag tittar på lite X1 också....

Är det nåt att ha?

Länk

Länk

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Gällande X1, försäkra dig om att bilen du eventuellt köper har servotronic, inte vanlig servostyrning. Vad jag förstått har just X1 upplevts som väldigt trögstyrda utan servotronic.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Audi utan tvekan, gamla X1 och 3 serien känns omodern jämförd med Audin.

Crille
BMW definitivt! Audi A3 är mkt mindre!
Transocean
Jag skulle ta Audin.
Skulle välja BMW:n alla dar i veckan. Betydligt mer påkostat chassi och bättre fyrhjulsdriftssystem. Sen har Audis TFSI motorer en tendens att dra mycket olja. Vidare så är BMW:s automat en mycket mer robust konstruktion än DSG:n som sitter i Audin. Men jag tycker du ska provköra båda och se vilken du gillar mest.
Idag var jag ner i Växjö tittade pä A3an...och tyckte att det fanns gott om utrymme i kupen. Dock det gick tyvärr inte provköra den :(

Däremot fick jag provköra den här bilen! Länk

Jag tyckte den gick som en sengångare!!! Jämfört med hyrbilen Volvo V40 D3 som jag har nu! Så nu är jag faktiskt lite sugen på en Volvo V40 D3 :)
Verdi
Testa BMW:n innan du bestämmer dig. Visst är väl E90 inte modernast längre men det är en väldigt trevlig bil med bra köregenskaper.
Tror du måste fundera på vad som är viktigt för dig också när du väljer bil. Är stark motor viktigt så kanske Audi:n ändå ger mer HK per krona. Dock är inte 320d på något sätt slö i vardagskörning. Är väghållning och lite mer förfinad kör- och åkkänsla viktigt så skulle jag välja BMW:n. De vag-bilar jag kört smäller hårt över ojämnheter som knappt hörs i en BMW.
Dock måste jag säga att när det gäller motorn så är inte BMW:s 2 liters diesel så rolig att lyssna på. Går ganska hårt och högljutt tyvärr. Som sagt A3 och 320d är bra på olika saker så det gäller att komma fram till vad du är ute efter.
Jag är ute efter en stark motor med bra vridmoment...så kan jag ligga på större och små kurviga vägar stabilt. Samt ska det vara bekvämt att åka långt utan att bli trött!

Det händer att jag bilar ner Europa & Norge...

Jag tror Audi A3 blir nog tråkigt att köra eftersom jag provkörde en Audi a5 2.0 tfsi Q 2009 i somras och tyckte att den var inte särskild pigg! Konstig nog för den hade också 210hk och samma skattevikt som A3an...

Tidigare har jag haft 530i E39 2002 o den kändes som sportbil jämfört med A5an :)
Vridmoment finns det ganska gott om i 320d. Dock är toppeffekten lägre än i A3:an.
BMW:n borde vara bekvämare på långfärd. Generation av A3 som du länkade till lider av ganska högt däcksbuller.
Vad tycker ni om den här bilen?

Länk
Nog inget fel på Lexus IS egentligen. Har dock inte kört den generationen själv. Den nuvarande generationen är helt ok även om jag inte riktigt blev vän med styrningen.

Dock ska man undvika "small overlap" krock med förra generationen Lexus IS :-):

Det var inte så kul att se krocktestet :(

Övrigt verkar den intressant och desstom har den en V6 motor:P
Hej!

Jag tittar på nedanstående bil och bilen säljs av bilfirma!

Länk

Jag undrar om vad innebär "Lån rapporterat"? Så står det på carfax historiken när bilfirman tog över bilen för försäljning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.