AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
18.127

nya xc60

Sida 3 av 4
Hämtade igår ut nya XC60. Jag kan bara rekommendera. En fantastiskt fin bil, snygg, mycket bra kvalitetskänsla i material, väldigt skön att köra, tyst (trots 21"). Verkligen ett alternativ för de som kikar på X3 framförallt.

/Anders
Grattis!

Pappa lutar åt att byta till en XC60 också. Hur upplever du D4 motorn i XC60?
Upplevs den som underdimensionerad och att den behöver arbeta hårt?
Han har inte bestämt motor än så länge men han har funderat på D4 med Polstar kitet eller T5 bensin.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
X3 lirar väl inte riktigt i samma division som X60? Det (X3) är ju mer av ett bruksfordon utan tydlig identitet...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad pratar du om? XC60 och X3 är ju direkta konkurrenter.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Jo, men X3 har saknar själ vad gäller designen!
Läste på ViB hemsida att bakdörrarna utgör de bakre hjulhusen. Låter inte som någon vidare genomtänkt design. Lär ju se bedrövligt ut när bakdörrarna öppnas under vintern med allt salt och skit som lär fastna där. Sen kan det inte vara särskilt roligt att se alla stenskott som alltid blir på insidan utav plåten i hjulhusen.
@BlueScreen VW. Undrar också vad du "pratar" om? För mig är XC60, Q5, X3 och GLC konkurrenter i samma storleksklass. De testas dessutom ofta samtidigt mot varandra.

@Red_wings05, ja D4 räcker mycket väl. Körde nästan tre månader med en V90 D3 som också gick fantastiskt fint utifrån att det jämfört med många BMW ex. vis har en liten motor. Men D4 är nog rätt perfekt och lagom i XC60, men har inte provat D5 skall jag säga. Bilen är för övrigt ett otroligt lyft jämfört med gamla XC60 precis som V90 är mot V70 osv. Volvo lirar i en helt annan klass än tidigare och är väl värd ett besök tycker jag.

/Anders
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Anders och Grelle: jag (personligen givetvis) tycker alltså att X3 till skillnad från X5 aldrig varit en intressant bil utseendemässigt, vilket blir extra tydligt nu när den nya modellen dykt upp och är lika trist som förut. Förutom att bilen är regelrätt ful och ganska dyr förmår designen inte förmedla terrängduglighet eller sportighet, och definitivt inte exklusivitet eller vill-ha-känsla. Detsamma gäller förresten även X1 och liknande svenska och tyska små- och medelstora suvar typ XC40, Q3, Q5 etc. Nya XC60 väcker däremot habegär. Även vissa nyare Rovers för den delen...
Länk nu har det läckt bilder på xc40
Är det bara jag som tycker att hjulen är lite små?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Någon som kört xc60 T8 mer än bara en kortare bit?
Du har en test i nya AMS som kom idag, mot Jaguar, Velar, Macan.

/Anders
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tack för tips, blir att läsa imorgon.
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Chris87:
Har just den lösningen på Lexusen och det funkar skitbra. På den sitter det en gummilist längst bak (samt att dörren går hela vägen ned på tröskeln)
Detta resulterar i att dörröppningen allt är ren när man öppnar dörren och ska kliva in. Inga smutsiga kläder:)
Dörrens sida mot hjulhuset är klätt i plast (som resten av hjulhuset) så det blir inga stenskott.

//RX 450h -12
Länk
har läckt lite bilder på kommande v60. ser ju väldigt väldigt bra ut
Verdi
En liten V90 minsann. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nya 3-serien kan inte komma snabbt nog för BMW nu.
Till och med lite snyggare än V90
Otroligt läcker. Volvo har verkligen bra flyt nu och fina modeller. Jag bytte för övrigt upp mig från XC60 D4 till D5 och är supernöjd med bilen.

/Anders
Ser bra ut, mindre vräkig än V90 som jag tycker är maffig på sitt sätt men lite för mycket.

Däremot undrar jag vad i hela världen de tänker med sina avgasrör. Det är ju direkt pinsamt att hänga på vad som liknar AMG-slutrör på en bil som alla vet har en 2 liters 4. Nu ser man ju inte hur det ser ut på nya V60n men att det dessutom ofta sitter synliga! små sugrör mitt i fejkslutröret är ju bara illa. Inte bara Volvo som är skyldiga till det i och för sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.