AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
15.518

"Ny" BMW för ca 300k

Sida 4 av 4
Finns en 328 årsmodell -13 på PowerBörsen, får inte länken att följa med hit bara :)?
Läs senaste inläggen, det är 5-serie som gäller. :-)
Köpte en 520d F10 till slut. Uttagen april förra året, 1900 mil. Ingen galen utrustning men ändå M-sport, hifi, multifunktionell instrument mm

Känns och går som ny. Jag är mycket nöjd!
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Grattis Snilsson,
du har fått otroligt mycket bil för pengarna!
Och om du inte behöver kombi-utrymmet eller säljargumentet, så har du i en F10 på flera sätt fått en bättre bil än en F11.
F10 är ju dessutom snyggare och ger ett mera exklusivt intryck.
(Sagt av mig som själv valde F11...).
Tack Ulf!
Egentligen är F10 alldeles för stor för mina behov men den är ju så snygg och komfortabel! Kan man så ska man är mitt motto. :-)

Kul också att jag hittade en i mineralgrå, det rullar inte så många F1X i den färgen vilket är lite kul.

Nu håller jag tummarna för att AGR-ventilen håller ihop tills BMW kan leverera in den nya batchen!
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
F10/11 är egentligen för stor även för mig. Jag åker till minst 90% ensam och i princip aldrig fler än tre, aldrig med full packning.
Men efter att noga ha testat flera tänkbara modeller så valde jag ändå en F11.
Det är så pass stor skillnad i bilkänsla och i komfort jämfört med 3- och 4-serie, även X4, så för mig var det till slut ingen som helst tvekan. För att få den rätta känslan och för att trivas med min bil så valde jag 5-serien.
InnovationEdition var en avgörande faktor till att jag valde att speca en fabriksny bil. Tidigare sökte även jag efter en lämplig 1-2 år gammal bil med 1000 till 3000 mil på mätaren. Men med IE så blev det till slut en bättre affär för mig att köpa nytt. Men, men, nu har den precis passerat 2 000 mil.

Jag valde F11 för att den nog är mera lättsåld än F10 och ger mig lite mera frihet om jag helt plötsligt skulle få för mig att byta eller sälja.
Men F10 har flera goda egenskaper, t ex betydligt bättre komfort i baksätet (men jag sitter ju aldrig bak...).
Jag tycker dessutom att F10 är lite ovanligare och ger ett exklusivare intryck.

Notabelt även att de flesta normala människor (alltså icke BMW-nördar) ser inte skillnad mellan nya G30/31 och F10/11.
Även om vi nördar självfallet tycker att det är en betydande(?) skillnad.

Grattis ännu en gång!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.