AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
15.519

"Ny" BMW för ca 300k

Sida 3 av 4
Drdazed- Vad är det för något då? Lite info vore ju intressant. :-)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
fiske & bilar, jag blir irriterad på att Active Tourer och Grand Tourer kallas 2-serie. 2/4/6 är coupevarianter av sina udda syskon. Varför då döpa minibussarna till 2-serie? Jag och mina kollegor har alla BMW 2-serie. De har minibussar och jag har en liten coupé, varför ska vi buntas ihop som 2-serie ägare...

Tycker snarare de skulle heta Y4 och Y6, på samma sätt som man separerat X-modellerna från övriga.
Vad tycker ni om denna 520 annars? Lite snålt utrustad kanske, men jag kan inte komma på något jag skulle sakna. Passar mina behov bra och bra pris för en fräsch ny vagn.. Eller hur?
Länk
Här är rätt länk
Länk
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Om 4-cyl, svart, sportstolar är acceptabelt för dig så verkar detta vara en bra bil. Nybilsgaranti betyder en hel del och den här bör du väl kunna betrakta som en ny bil!
Jag är inte alls insatt i priserna för 4-cyl, men i vanligt ordning bör det väl gå att pruta upp emot 10% (?), kanske mera prutmån med tanke på att det är en Sedan.
(Jag gillar Sedan, men 99% verkar föredra Touring...)

Vissa här på forumet skulle nog påstå att den saknar någon "livsviktig" utrustningsdetalj. Men jag tycker att bilens skick är oändligt mycket viktigare än någon extrautrustning.
(Jag skulle inte köpa denna, pga att jag personligen inte trivs med sportstolarna.)
Snilsson: Den ser fin ut tycker jag. Jämför man den med alla comfort/business editionbilar så har denna rätt mycket utrustning trots allt - fin spec!
Jag hade absolut kunnat tänka mig denna om jag var på jakt efter en 520d.

10% prut är ganska optimistiskt, gissar nog snarare på att att de släpper den för 320-330kkr.

Jo, den såg jättefin ut. Nu vart den såld precis bara för det.. Typiskt!
Hej igen!

Jag tycker det är väldigt förmånligt pris denna 318d M-sport Länk
Jag är inte i något behov av mer hästkrafter så tror inte motorn är något problem, men tror ni jag blir besviken på materialkvalité etc av att gå från en 7 år gammal F10 till en ny F31?

Svårt för er att säga såklart men man är lite skraj.:-)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Provkör den först. 318d är magnifikt slö! Förutom just den motorn är f31 är jättefin bil och den länkade hade acceptabel utrustning!
BMW verkar ha en del bilar i hamnen, fick runt 14% rabatt (på allt exkl paketen) på en 320d när jag tog in offert på en som stod där. Så hittar du en bil med rätt spec som står i hamnen så kan du nog komma upp till en 320d för ett relativt rimligt påslag.
Nu är jag tillbaka igen i vad som kan vara årets mest veliga beslut!
Min bil är såld nu och jag har pengarna redo för nästa mobilitetslösning!

Jag har haft hemma och provkört två F31, en 318d och en 320d. Tyckte de var alldeles för tråkiga, kom över en 428 GC M-sport, fullmatad men allt möjligt och omöjligt men den kändes bara som en sänkt F31. Tillbaka till F10/F11 och det känns så rätt. Gediget, kvalitativt och genomtänkt (tänk om jag lyssnat från början)

Utbudet på nästan nya 5-serie i min prisklass är något begränsat men jag har kokat ner det till dessa två bilar:

525xd 2014 (4200 mil)
Länk
+ Harmann kardon, M-sport, Nav, HUD, komfortstolar etc. Utrustningslistan är lång och jag är svag för allt lull-lull!
+ Lågt inköpspris, bra sommar och vinterdäck medföljer
- Dyr skatt (ca 2800), dyr försäkring (900:-/månad för mig)
- Är inte helt förtjust i sophistogrå, ser lite tråkig ut. Bara 18" fälgar..
- Miltal och ålder i jämförelse med andra 5-serien.

520d 2015 (1900 mil)
Länk
+ Nyare, uttagen 2016.
+ Låg skatt (ca 1500), billig försäkring (halvförsäkring 380:-/månad)
+ Bra kombination färg/fälgar/inredning.
- Saknar massor av utrustning i jämförelse med 525.
- Inga vinterhjul medföljer.
- Dyr i inköp, säljare vill inte rucka på priset.

=

Jag vill ha utrustningen i 525 men behöver jag allt? För mig är det viktigt att göra en bra affär så jag inte står och har förlorat en massa pengar om två-tre år men jag vill samtidigt inte snåla och köpa en halvtråkig utrustad 5-serie.
Det jag tror jag mest skulle sakna om jag skulle välja 520 över 525 är nog stora displayen, komfortstolarna och harman kardon ljudet. Framförallt ljudet är viktigt för mig, men är det värt det?

Snälla hjälp mig reda ut det här nu på upploppet... :-)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag hade tagit 525:an, skiljer ju bara 2000 mil. Någon tusenlapp i skatt spelar väl ingen större roll. 525 roligare alternativ än 520d som det ju kryllar av.
Jo, det lutar åt 525 faktiskt. Inte för att motorn är den tyngsta stenen på vågen men det är ju givetvis trevligt med mycket vridmoment.

Det känns tryggt också att det bara är en tidigare ägare, en äldre herre som jag ringt och frågat ut. Det enda han kunde komma på som strulat var att mugghållaren framför växelspaken kan vara lite knepig att trycka upp ibland. Är det inte värre än så känns det tryggt. :-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hade valt 525an. Ekonomiskt skiljer det ju ingenting med 7500kr om året. Det här är bilar som kommer sjunka flera tusen kronor i månaden i värdeminskning. När man har trevligt under tiden är det lättare att acceptera det.

-------
//Lövet
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Tycker 525 var dyr, finns alternativ.

Länk

Skatt 1500:- mer, såg inga dimljus på den här så sannolikt har den dieselvärmare.

Crille
Standardstereon i den dock. Dealbreaker för mig.
Ni får gärna komma med fler tips. Jag har dammsugit blocket mer än en gång men man missar alltid nåt :)
Mycket hellre denna 530d:
Länk
Hej!

Exakt samma bil länkades två rader upp och den går tyvärr bort eftersom den har standardstereon, vilket är oacceptabelt för mig..
Är 325kkr rimligt för 525an? Endast en tidigare ägare som säger att det inte funnits några fel på bilen förutom skrapmärke på stötfångaren som är omlackat nu.

Utrustning:
S248 Steering wheel heater
S258 Tire with run-flat functionality
S2PA Wheel bolt retainer
S2TB Sport automatic transmission
S2V4 BMW LA wheel, M Double Spoke 613
S302 Alarm system
S320 Deleted, model lettering
P337 M Sports package
S3AG Reversing camera
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
Vehicle options
S456 Comfort seat with memory
S465 Through-loading system
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S4CE Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.
S4UR Ambient interior lighting
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S5A1 LED Fog lights
S5AC High-beam assistant
S5AL Active Protection
S609 Navigation system Professional
S610 Head-up display
Vehicle options
S688 Harman/Kardon Surround Sound system
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AC Intelligent emergency SOS call
S6AE Teleservices
S6AK Connected Drive Services
S6AP Remote Services
S6NR Apps
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S6S4 Language version Swedish
S6UH Traffic Information
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
Vehicle options
S775 Headlining anthracite
S842 Cold-climate version
S850 Dummy-SALAPA
S877 Delete cross-pattern operation
S885 On-board vehicle literature Swedish
S8KA Dummy-SALAPA
S8SM Car ident. number visible from outside
S8TF Active pedestrian protection
S8TG Thiefproofing device
S8TH Road sign detection
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.