|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ferlin: Jag naturligtvis går det att ha för mycket effekt. Vad ska man med 300 hk eller mer när man till 80-90 % endast utnyttjar en fjärdedel av de hästkrafterna? Det är många som kör ihjäl sig själv och andra därför för att dom kör för fort och över sin egen förmåga. Jag har också mängder med fortkörningssynder bakom och tyvärr framför mig. Det är kul att köra fort och det är lika farligt som det är kul. |
|
|
Det är alltså en bil som väger nästan 1700 kg. En E39 touring framförs inte ”hetsigt” oberoende av motoreffekt. Jag kör lugnt som f-n men kan göra grymt säkra omkörningar i 80-110 intervallet. |
|
| Nja en E39 540 Touring ligger snarare runt 1900-2000kg tjänstevikt. Min 540 hade en tjänstevikt på 1930kg. | |
| Andersk: Jaha så du har koll på hur varje annan 540 ägare framför sin bil. | |
|
Jag tänker så här: Skall man en gång i livet äga en V8 så gäller det att sno på. "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
|
Jag läste att du nämnde inredningen någonstans, Skinninredning till E39 är pinsamt billigt, finns drösvis med skrotade E39. Jag vet två uppsättningar felfria som gått för 1000kr/uppsättning. Häng inte upp dig på inredningen mao. |
|
| Jag är köpare på felfri inredning för 1000 kr till E39 sedan... De jag sett har inte varit felfria nån, alla har varit mer eller mindre slitna, o kostat betydligt mer än nämnda 1000 kr | |
|
Nu har jag äntligen hittat den rätta E39'an! Tack alla för värdefull input med många intressanta synvinklar! Valet föll på en 530iA -02 med M-sport paket in- och utvändigt, svensksåld med full historik, 17k mil och få ägare. Den kom dock med några modell-generella fel såsom ESP-lampan lyser, stabilisatorstag i behov av byte (fick med nya), glapp i kabelstammen till bakluckan. I stort sett mycket fint skick med näst intill perfekt inredning vad gäller min smak. Så för att summera ett svar på trådens fråga, gå på en bil med fin historik som känns bra när du sitter där i den och provkör. Och vänta på det rätta exemplaret! Jag höll koll i flera månader, när denna dök upp var jag i kontakt med säljaren inom 20 min, ändå var jag fjärde intressenten som ringde! Nu kunde jag charma till mig en första tjing men handla snabbt när tillfälle ges! Nu ser jag fram emot lite TLC och härlig körning! |
|
|
Stort grattis! Alltid en underbar känsla att få köra hem en nyinköpt och välskött E39 :-) Vad är det för färg och vad fick du ge? |
|
|
Jag fick 35' för den och det är jag helt nöjd med! Det är en svart pärla med 17" M-sport till vintersulorna och 18" M-replikor till sommardäcken. |
|
| Låter som ett väldigt bra köp, grattis igen :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.