|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| S2VL heter tillägget för variabel sportstyrning på den x3'a 2011 jag hade | |
|
Fick av en annan firma, 7683 kr... Detta var "6000 mil" även en garantiåtgärd med ISOFIX fästena som skulle förstärkas tydligen. |
|
| Är du ifrån Göteborgs trakten kan jag rekommendera Joakim på Göteborgs Bilservice.. expert på BMW i mångas ögon och till väldigt bra priser... | |
|
Har själv haft problem med framskivorna, är inne på 3.e uppsättningen fram 8500mil. Och har fått kamkedjan utbytt vid ca 8000mil. För övrigt är det en kanon bil |
|
|
Nu blev bilen såld men den kändes faktiskt inte 100, tyvärr. Tyckte att bagaget var lite i minsta laget och att dealen med bilfirman var lite för dålig ur vår synvinkel (men när är ett bilköp/försäljning bra?) Men samtidigt, en mycket trevlig bil att köra och man märker att det är kvalité Fortsättning följer... |
|
|
Som sagt samma volym i bagaget som V70 o 5-serie, vill man ha större så får man nog gå på en Passat eller E-klass ;) Sällan man gör en "bra" affär m bilhandlare..... |
|
| Eller så går vi mot 2-serie GT... ;) | |
Verdi |
Inte en chans att X3:ans bagage är i närheten av V70s. Inte ens F11:an är i närheten. Och jag borde veta då jag har både en XC70 och en F11 där hemma. |
|
Verdi - lite fakta Bagagevolym V70 (senaste modell) 575-1600 (troligtvis samma som xc70) F11 560-1670 X3 550-1600 Alltså snarlika tycker jag, men du kan ju uppleva 25lit diff som oändligt stor skillnad, vad vet jag....., men upplever att X3ans bagage är bättre utformat än F11 när man skärt in vid hjulhusen. F11 har helt rakt på sidorna.. |
|
Verdi |
Jo jag vet vad det står på papperet. Men när jag står hemma på uppfarten så är det tydligt att Volvons bagage är både större och mer lättlastat i praktiken. Det är en av dess få fördelar. :) Möjligt att X3 är bättre än F11 på att lasta men när jag kollade runt för 3-4 år sen och valde mellan X3 och F31 så tyckte jag att X3 låg nånstans mellan F31 och F11 i storlek. |
|
Ja, nog är det så att ögat kan förvränga endel... djup/bredd/höjd inlastningsbredd/höjd osv. Allt påverkar. Men facit viisar att det inte är större skillnad på dom 3, utrymmesmässigt. Men jag håller med dig, en av "containerns" få fördelar är lastutrymmet ;) |
|
Verdi |
Njae. Jag har alltså mätt med tumstock. Volvon ÄR både bredare och djupare. (5 cm i en riktning och 10 cm i den andra, kommer ej ihåg vad som var vad) Vår barnvagn går t ex in på längden i Volvon men inte i BMW:n. (Stor Emmaljunga) Om man storhandlar mat och har barnvagnen med sig så är det gott om plats för kassarna i Volvon men inte i F11:an. Osv osv. Den där liter-siffran är faktiskt inte hela facit. Det är ju bara upp till rutan typ. Och om rutorna går längre ner i Volvon så blir det färre liter. Men när man packar så packar man ju högre än så. Nu när vi ska sälja Volvon så är min fru lite orolig för hur vi ska få plats i den "lilla" F11:an. Jag har försökt förklara att de är "lika stora" men... :) |
|
Självklart, Volvon ÄR större vilket siffrorna också visar... Låter som att ni införskaffar er en ny Volvo då? ;) |
|
Verdi |
Nej M2 + i3. |
| mao Stor Emmaljunga till salu? He he | |
Verdi |
Den går ju faktiskt in i F11:an så det är inga problem. Men jag ska nog lobba för en mindre vagn ändå. "Bebisen" fyller 1 år snart och hon behöver inte så stor vagn längre. |
| Så lobbade jag oxå (mina är 2 o 5år), gick sådär... fick gå över till passat från F11:an till min förtret. Men nu är alla nöjda igen med en X3 som familjemedlem :) | |
| Litersiffran är upp till insynsskyddet och X3:an har bättre höjd under detta än V70. Det är nog därför som de ser lika stora ut på pappret. | |
|
BMW´s bagage må vara lite mindre än volvos F11/V70, men att kunna öppna bakrutan på BMW är riktigt bra och gör även att man kan lasta in maximalt ända upp till taket på ett bra sätt. Borde nästan göra att loppet om lastning blir helt jämt nästan pga detta, samt att man har fördelen i allmänhet att kunna öppna bara glasluckan. Farthållare med bromsfunktion fatta jag inte poängen med fören jag hade en BMW med det, fantastiskt bra, kommer man från 90 till 70 väg så kan man med 2 snabba dutt gå ner till 70 km/h, den bromsar då, sen kan man dutta upp till 90 igen efter en rondell tex. Går att dutta ner i riktigt låga farter också om man vill det. Aldrig en farthållare mer utan broms. den håller även farten nerför brant backe också, men det är den lilla fördelen. |
|
|
Läste igenom hela denna sex år gamla tråd. För att göra en lång historia kort, så blev jag lite sugen på en X3 F25 30d tillverkad i mars 2017, och följande modell kom under hösten 2017. Tester/provkörningar hittade jag från december. Jag sökte fram utrustningslistan och skrev ner den i ett linjerat A4 block. Av förekommen anledning vill jag ha "de vanligaste koderna" lättillgängligt. Det är i stort sett på varje rad på tre sidor! Tittar man i autopower.ses Modellguide och prislista på paketen, så får man ihop det till ca/minst 160.000 kr. Det är ett rejält kilopris på tillvalsutrustningen, eller skall vi säga kodad utrustning, varav ganska många koder är standard på en bil avsedd för Sverige. Det som jag egentligen funderar på är hur mycket det prutades på paketpriserna under modellens sista halvår vid liv? 2011-13/14 var det tydligen ingen som brydde sig t ex om koden S8TH, dvs road sign detection... Det hände en del under 4-5 år! Nu vill "man" ju "titta på", i praktiken lyssna på YT videobloggare. Tala om att man behöver ha kod "S5AG", Lane change warning som ett absolut minimum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.