|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja jag brukar göra det själv. Köper ett rostskyddsmedel som man kan spreja med ( finns på biltema, mekonomen osv). Sedan monterar du bort dörrsidor och sprejar runt alla fogningar där men mest nedre delen med tjockt lager där vatten brukar samlas. Likadant med bagageluckan och huv och insadan av skärmar. Dock brukar det rina ut en del rostskydd så det är bra att göra det kanske över en helg så att det hinner härda lite. |
|
| Kan vara missupfattande av att säga insidan av bakskärmar för då tror de flesta att det menas i hjulhuset. Men jag menar insidan där man kommer i från bagageutrymme där brukar det samlas mycket kondensvatten som orsakar dom klassiska rostbubblor på bakskärmar. Sedan ska man naturligtvis även spreja i hjulhuset med för jag tycker att bmw original rostskydd där är rätt så dålig för svenskt klimat med mycker grus och salt på vägarna. | |
Pe 10 Snart 330i Touring -03
Sharan GT 4-Motion -17 Mustang Cobra CAB -04 + några gamla mopeder :) |
Nu går jag i väntans tider i morgon får jag min 330i Tack för hjälpen! Med er hjälp så fick jag säljaren att åtgärda nästan allt jag hittade på bilen. Airbag lampan - sensor under stolen fixad! Xenon lampan - Skall vara fixad! Spindel leder eller länkarmar (vilket det nu va som började glappa är bytta) Kvar som inte fungerar är baktorkaren. Motor fungerar så antagligen är det drivaxel bakre torkare. den får jag fixa själv. Känns riktigt skönt! Men det är ju fördjävligt.... jag har redan tillbringat många timmar på nätet för diverse uppgraderingar... först ut måste bli Lyse.... Hellyset är riktigt dåligt... Byta lampor? extraljus? Ledramp infälld fram... lampor bakom njurarna? mycket att välja på.. Sedan måste stereon ha AUX eller Blåtand kanske lika bra att byta ut högtalarna... Detta skulle ju bara vara en "billig & lite roligare" andrabil att ta barnen till och från aktiviteter, samt ta mig till och från arbetet... |
|
Grattis! Har själv en 330i sedan några år. Ett tips från mig är att titta över kylsystemet. Jag har servat många av mina vänners m54b30 och nästan samtliga vid 20-25k mil har defekt kylsystem. Kylaren sväller och expansionskärlet spricker. Titta på kylarens längdsidor, det brukar synas tydligt. Bilarna brukar kunna gå långt med dessa defekter utan att det märks. Mvh/Kim |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Den guiden använde jag (och många fler) falsterbo. En riktig klassiker det där. Den är ju rolig, den listar tidsåtgpng 15 min. I realiteten är det 10 min + tre dagar. :-D För det är i näst sista steget man inser att stål och aluminium har bildat en kemisk förening som ICKE låter sig separera. Tid, tålamod, Dremel och kirurgisk precision, det är det som löser det. ;-) Och just det - Grattis till 330 nu PeGe!! Välkommen i "klubben". :-) /Anders |
Pe 10 Snart 330i Touring -03
Sharan GT 4-Motion -17 Mustang Cobra CAB -04 + några gamla mopeder :) |
Tack för tippsen! jag får hålla koll på kylaren. Såg inga konstigheter när jag tittade men får göra en bättre koll senare. Låter som torkaren bak får vänta till sommaren om jag skall ha tålamod, Dremel och kirurgisk precision... :) Dock känns den lite mjuk.. |
|
Skulle du efter byte av baktorkare uppleva att baktorkaren slår i övre bromsljuset så titta i en annan tråd här - då kan hela bakrutan/shoppingluckan ha hamnat i fel läge och behöver justeras åter till rätt läge. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.