|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har länge varit på jag efter en manuell e92 335i med rätt utrustning och nu har eventuellt en kandidat dykt upp. Bilen ligger uppe för auktion hos kvd i Malmö. Någon som har erfarenhet med bilköp därifrån? De anger bland annat kallslam vid oljelocket i motorn (pga trasig topplockspackning?), rattläge något snett samt fel rotationsriktning på två hjul. Kommer självklar åka ner och titta på bilen vid ett tillfälle, men finns det redan något varningstecken som jag missar i okunskap och som ni kan komma med input om? Tack på förhand! /Twixt Annons: Länk | |
|
Budar på denna Bmw jag med 😜 |
|
| Haha anade att jag skulle få ett och annat sånt svar. Lycka till med budgivningen! :) | |
|
Kallslammet kan lika gärna bero på att bilen körts in och ut ur hallen utan att bli varm. Topplockspackningen har jag svårt att tro att den skulle vara trasig, då skulle bilen ryka vitt också. Att den redan är så högt uppbudad tyder på att många är intresserade så det blir nog inget fynd den här gången. Å andra sidan är det ju skönt att köpa en testad bil. ------- //Lövet |
|
|
Tacksam för svaret! Åtgärdas oljeproblemet av sig själv menar du om man rengör och hädanefter låter bilen värmas upp innan avfärd ? Räknade med att priset skulle stiga snabbt så har inte räknat med att fynda. Får bli en resa ner till Malmö och ta en titt. |
|
|
Ja det är fullt normalt att om man kör lite korta sträckor utan att bilen blir varm så bildas kallslam under oljelocket när det är kallt. Det är helt enkelt vatten som bildas av kondens. Löser sig (såvida inget annat är trasigt) med en ordentlig varmkörning så vattnet förångas. ------- //Lövet |
|
|
Tack detsamma 👍 Jag kommer hänga med ett tag till ca 160" sen skiter jag i det 😀 |
|
|
Lövet: Intressant att höra, tack som sagt för infon :) Stanic: Haha okey, vi får se vad det slutar på :D |
|
|
Tittade på bilen idag,ser helt okej ut smutsig var den o ingen provkörning blev det. Ska dessa motorer ticka lite ? |
|
|
Ja det är normalt att insprutningen tickar lite ------- //Lövet |
|
|
Jag kan iofs tycka att det är lite märkligt gällande oljeslammet. Kvd kör definitivt bilen rejält varm vid testet, iaf enligt deras testsida, så de borde nästan märkt om det försvann eller blev värre tänker jag. Samt att den var servad nyligen, kanske inte oljan iofs.. |
|
|
Kollade det med,ser ut som på vår E90 jag tyckte inte det var något. Bilen servades på need for speed runt 10900mil har jag för mig |
|
|
Det börjar närma sig 🙂 Vad tror ni det slutar på ? |
|
| Om skicket är bra är väl allt under 170k vara ett ganska bra pris? | |
| 177,000 sprang iväg lite, någon här inne som vann? | |
| Inte blev det jag iaf :D | |
| Fasen man kanske ska sälja bilen på kvd sicka priser dom lyckas få in på bilarna. | |
|
Gaspo: Jag har inte sett något liknande objekt hos handlare för under 180-190k iaf, 151k som kvd uppgav som riktpris känns ju helt fel. |
|
|
Då kommer vi se bilen snart ute igen lr GT PRESTIGECARS AB hamnade den hos |
|
| Tråkigt om det är företag somköper upp bilarna och sen säljer dem igen men med högre prislapp. | |
|
Det är nästan alltid det. Majoriteten av KVDs bilar köps av märkesoberoende bilhandlare. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.