|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Som de allra flesta vet är adrenalin bla kardiovaskulärt kopplat till ett av våra största folkhälsoproblem! BMW bör hålla sig till biltillverkning istället för denna typ av ovetenskapligt trams! Det kanske är hög tid att man slutar betrakta kunden som en rik 40-åring som fastnat i puberteten, annars drar BMW ett helt onödigt löjets skimmer över sig! | |
|
Kan inte annat än hålla med, titta på filmen nedan. Omoraliskt, oetiskt, töntigt, vem kan gilla sånt ljud? Trumpanhängare kanske? Nä det måste bli ändring på detta, vem tänker på den utrotningshotade myskoxen på Brattforsheden!! Länk |
|
| Myskoxen all ära, det är ju uppenbarligen mer synd om denna gärningsmans medtrafikanter! Inte bra om mental ohälsa blir ett skrytobjekt! | |
| Japp, BMW borde hålla sig till biltillverkning och helt sluta marknadsföra dom. Dessutom borde man lägga ner alla modeller utom 318d och 520d, vem behöver egentligen något annat? | |
| Om BMWs förmåga som konstruktör begränsar sig till den nivå deras marknadsföring befinner sig på så är det fråga om man inte skulle återgå till sin tidigare verksamhet som kastrulltillverkare på 50-talet. Men som adrenalinagonist är kanske inte den gamla näringen så lyckad. | |
| Ironin flödar? | |
|
Ironin behövs verkligen då det är inte mindre än tragiskt att ett märke som BMW, med allt fantastiskt de lyckats med konstruktionsmässigt, hänfaller åt den här typen av tramsig vulgärreklam! Det är aldrig bra att ge sig in på det man inte begriper. Mycket forskning kring riskbeteende (tex DRD4-genen, adrenalin-noradrenalin-dopamin i samband med omdömessvikt och allvarlig karaktärsstörning), föreligger och BMW tjänar inte på att avslöja sin massiva okunnighet i reklamsyfte. Man kunde istället se till produkterna klarade tex 25% offset. Till att börja med kan man ju anställa personal vars kunskaper på ett, för varumärket klädsamt sätt, höjer sig över högstadienivå där ju grundkunskaper om adrenalin hör hemma idag! |
|
|
Är det fel komma i puberteten kring 50 nu också eller????? Äntligen lever man som man ville under puberteten och blöjbytetiden 😂😂 Dock med vissa undantag Crille |
|
|
Jag avsåg det osmakliga i att BMW ser på sina kunder som en grupp vilken stannat upp i sin utveckling och förblir lättpåverkad med ovederhäftig reklam. Lite tragiskt om man uppfattar det som skadligt eller hotfullt att bli vuxen. Dagens tonåringar verkar ofta tycka att allt som är långsammare än Teslas 0-100km/h på 2 sekunder är tråkigt och ointressant, vilket skulle göra till och med M550xDrive lätt patetisk. Jag tror inte att denna utveckling är önskvärd då jag inte vill möta folk som utnyttjar den här typen av prestanda på allmän väg. Hur många köper en M-bil, eller annan högprestandabil, med avsikt att följa vår trafiklagstiftning? Jag är däremot inte alls för ett förbud mot högprestandabilar, men givetvis kommer M-modellerna bäst till sin rätt på bana, även om de långt ifrån är tävlingsbilar. Har man detta användningsområde som hobby är det väl inte sämre än att segla eller spela golf! BMW är ju långt ifrån ensamma om att tillverka högprestandabilar eller, för den delen hänfalla till mindre rumsren reklam, men att framställa "adrenalinkickar utan dess like" som önskvärda eller nyttiga kan jämföras med tobaksreklam. I stort sett alla vuxna inser hur fel det är. Sånt här trams är helt enkelt ovärdigt BMW som borde ha ett betydligt bättre omdöme! Bilarna ska vara tillräckligt bra för att gå att sälja på egna meriter. |
|
|
Men detta är väl inte ett officiellt klipp från BMW, så vad har deras marknadsföring med detta att göra? Vem som helst kan ju lägga upp motsvarande klipp på YT och köra så där på Autobahn :-) |
|
| Jag förstår inte problemet eller vad du ens refererar till. Du har ju ingen källa till ditt citat i rubriken. Du säger en sak och sedan refererar du till att du tycker det är fel. Men än har du inte visat att nån annan än du själv sagt det? | |
| Citatet kommer från BMWs hemsida "Nya 5-serien>M550i xDrive> Adrenalin för vägen". Problemet är inte bilen i sig vilken säkert är utmärkt, utan BMWs marknadsföring med hjälp av en starkt förvriden bild av adrenalin! | |
|
BMW är ju förknippat med körglädje och prestanda, ingen köper väl en 550i för att puttra runt i 90 mellan Hoting och Dorotea... Att det läggs ut klipp på när nya bilar visar sin prestanda är mer en regel än ett undantag och personligen tycker jag det är riktigt trevligt att titta på :) (Kanske är en 40-åring som fastnat i puberteten) Du säger att BMW ska sälja på egna meriter, håller fullkomligt med men förstår inte alls varför du nämner det som någon sorts argument mot detta klipp. Sen är väl det här inte ett officiellt klipp från BMW? |
|
| 332: Jag förstår verkligen inte vd det är du hänger upp dig på :( Jag är inte medicinskt utbildad eller expert på området men jag ser verkligen inga problem med denna slogan :S | |
| Delar inte din åsikt och har inget problem med BMW:s marknadsföring. | |
| Enda gången en BMW ägare riskerar få hjärtproblem är när han kommer ut ifrån Maxi och ser en rostig Ford Granada parkerad kloss bredvid bilen, trots att han parkerat längst bort i hörnet. | |
|
Det är inte klippet jag kommenterat, har inget att invända mot detta. Citatet kommer från bildtexten från "M550i xDrive>adrenalin för vägen" vilket dyker upp på BMWs hemsida som information kring M550i xDrive i den nya 5-serien. Det står givetvis var och en fritt att tro att extrema adrenalinnivåer är eftersträvansvärda och väl genomtänkta i BMWs reklamsyften. |
|
| 332 kanske dags att låta oss andra få njuta lite. Karaktär en i 520d passar inte mig. Jag följer strömmen i mina bilar. Bara för man har 400 hästar använder man inte dessa alltid. Tesla klarar inte köras på bana heller, överhettas.. Det är vid väldigt väl valda tillfällen med korrekt omdöme man gör detta. BMW är förknippat med prestanda bilar, det är kul och intresserar oss andra. Har du ett problem med det så är nog andra märken bättre val för dig. | |
|
Svårt att inse hur jag på något sätt skulle kunna påverka någons njutning genom att påtala att BMWs marknadsföring är starkt oseriös och totalt ovetenskaplig. Har i andra inlägg kring G30 poängterat att jag bedömer 520d som ett olämpligt alternativ och skulle själv endast överväga en 540i xDrive pågrund av dess överlägsna gångkaraktäristik. Prestanda är dock helt onödiga i vårt land. Vänder mig mot BMWs osmakliga vulgärreklam där man tydligt demonstrerar sin totala okunnighet, det är knappast jag som har problem. "Vid väldigt väl valda tillfällen med korrekt omdöme" - är det då acceptabelt att bryta mot lagen? Vem definierar dessa tillfällen? Vem definierar "korrekt omdöme" Visst, har själv rätt snabba bilar (som jag kör lagligt med) och visst går det att köra lagligt i tex en M-bil men är det inte lite, lite hyckleri eller extrem naivitet att tro att detta är regel? Ska ägare till M-bilar få skapa sina egna lagar, och hur blir det med alla andra prestandamärken? Ska Porscheägare få andra trafikregler än Ferrari-ägare osv.? Logiken spårar helt ur som alla märker! Men framför allt, snälla BMW visa att ni åtminstone har grundskolekunskaper när det gäller tex hälsa och adrenalin så vi slipper fler onödiga pinsamheter! |
|
|
adrenali`nkick substantiv ~en ~ar adren·al·in|kick·en ●stimulans som tycks ge tillskott av energi t.ex. till idrottsutövare el. artist publikstödet gav hemmalaget en adrenalinkick sedan åtm. 1990 Länk Är Svenska Akademien också "totalt ovetenskaplig"? Eller kan det vara så att språket har utvecklats sedan du fick dina "grundskolekunskaper"? |
|
| Här ligger ytterligare ett problem med okunskap - man vet inte hur man söker information. En ordlista utgör ingen medicinsk litteratur. Om BMWs tekniska kunskaper vore begränsade till en ordlista för rättstavning så skulle man knappast ens kunna tillverka plastbilar för sandlådan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.