|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har hittat en 340i xdrive sedan. Modellår 2016 Miltal 2000 mil Bilen saknar Rattvärme Elektrisk sätesinställning med svankstöd Variabel sport styrning Adaptive m-suspension Mitt största bekymmer är om jag kommer kunna leva utan de 3 sistnämnda? Bilens utrusning M-sport Automatisk sportväxellåda Pdc fram & bak Hifi högtalare Head up display Navigation PRO Backkamera Farthållare med bromsfunktion Helläder Läder på instrumentpanel M-bromsar Belysningpaket Keyless go Tonade rutor Adaptiva led strålkastare Led dimljus Blåtand Utökat instrument kluster Rökarpaket USB Efter monterat sport avagasysystem Saknar den något man måste ha? Vad kan den vara värd? | |
|
Hur mycket diffar det mot att beställa en ny + de tillvalen du önskar? Det rör sig om för mycket pengar för att bli halvnöjd skulle jag själv tycka. Samtidigt finns det väl en gräns vad man tycker det är värt. Det tillval som jag riktigt nöjd med är just Adaptive m-suspension. Jag la till det som "försäkring" då jag var osäker på om jag skulle orka med m-chassit till vardags. Men det där är ju en xdrive och jag är inte säker på att du får m-chassit trots m-paket. Det kan säkert andra här på forumet svara på. |
|
|
Daagis: Om det har något betydelse så kommer jag ändå sänka bilen med fjädrar eller coilovers. Det skiljer ca 150 000. |
|
|
OK, skiljer mer än jag trodde. Om du är mer "sport" på en skala från "sport till comfort" hade jag inte brytt mig om Adaptive m-suspension. De andra tillvalen kan jag inte uttala mig om då jag kört några längre sträckor eller perioder med dessa. Prisfrågan är jag tyvärr också dålig på, kan den ha tappat ca 15%? |
|
| 150 000:- är det före eller efter rabatt? Är alla de tillbehör som finns på bilen sådant som du skulle beställt på en ny bil, kolla med en handlare vad slutpriset blir på en ny. | |
|
Danielb: räknade bort 9% rabbat annars skiljer det ca 200 000. Bilen står i Tyskland men problemet jag har nu är att BMW här inte hittar någon historik på chassinr inte ens carfax hittar bilen. Men körde en koll i appen BMW decoder och där hittar den bilen samt att jag köpte servicehistorik för 5 euro bilen har varit inne 2-3 gånger. Det står dealar 34880. Chassi WBA8B71070K385417 |
|
| Aktiv farthållare är oftast ett krav i den här prisklassen. G20 närmar sig så räkna med prisfall. Annars trevlig motor, men bedrövligt vägljud som G20 sannolikt slipper. | |
| Jag kanske värderar egenskaper lite annorlunda men för min del så skulle jag aldrig kunna leva utan en bil med rattvärme efter att ha haft det i fyra år. Men har man inte haft det tidigare så kanske det inte är en deal breaker alls. Om TS sen ska modda fjädrar etc så känns adaptiv fjädring inte speciellt saknad. Men 150' är mycket pengar och kontra det så skulle jag levt utan nämnda features. Elstol är trevligt om det är flera brukare, annars kvittar det för mig. | |
| Webastovärmare är inte helt ovanlig i Tyskland, uppskattas bla genom förbättrat andrahandsvärde. En "större upplevelse" än rattvärme men givetvis även ett annat pris. | |
|
Nu har en bmw åf hittat historik. Men till nästa bekymmer. I utrustningslista står det. "On board computer Czech" "On board vehicle literature Czech" Säljaren säger att bilen är tysk. Jag tror den är såld i Tjeckien och intagen till Tyskland. Bmw kunde ej hitta vart den servats utan bara att den har det. Någon som kan få fram någon info med chassinr eller åf nummer 38440? |
|
|
Det hela känns väldigt vingligt. Jag skulle inte köpa av någon som inte kan svara riktigt på mina frågor. Bilhistorik är ju superenkelt, om det skulle visa sig svårt så backar man. |
|
|
Denna? Länk Handlaren är ny på mobile, så här ser det ut på adressen: Länk Inger inte förtroende direkt.. |
|
| jag funderar på att byta min nuvarande bil, just pga avsaknad av de tre tillvalen du nämner:D Så min röst är: Ja, dealbreaker om det inte finns... en bil utan rattvärme 2017, då går jag hellre. Svankstöd måste jag ha, sportstolarna är som en urgröpt banan. Styrningen är livlös, testade variabel - klart bättre, om än inte perfekt som en hydralisk. Adaptiv fjädring.. visst, förstår de som skippar det. Men kommer man från en 5-serie så chockas man lite av hur burdus 3orna är. Här tror jag adaptiv fjädring är receptet. | |
|
Weiman: stämmer ja jag såg att han är ny. Men han är seriös och hans service är bra. Vet att området ser synligt ut. Men han kan ej bevisa att bilen sålts ny i Tyskland så jag hoppar nog även fast jag fått ner priset en bra bit. |
|
Verdi |
Köp en ny. Är det inte fina rabatter på Innovation edition nu? Det är en xDrive så adaptiv fjädring är helt klart nästan ett måste om man inte ska göra nåt själv. Sänka den och så. Sportstyrningen hade jag gärna haft också. Hade den vanliga på min 435d GC och den var bedrövlig jämfört med M2an och även den hydrauliska i M550n. Ps. Varför spelar det nån roll om den är såld i Tyskland eller Tjeckien? |
|
Jag har alla de fyra tillvalen på min bil, svankstöd, rattvärme, sportstyrning och adaptivt chassi. Jag vill inte vara utan något av dem. Bilen är väldigt komfortabel med dämparna i komfortläge, samtidigt som den är riktigt vass i väghållningen när man skiftar till sportläge. Jag växlar ofta mellan lägena, även vid vardagskörning. Normalt kör jag i komfortläget, men när jag närmar mig en rondell eller en trevlig kurva, så växlar jag till sportläget. Rattvärme kommer jag inte att vara utan i framtiden heller. Den används alla dagar utom soliga sommardagar. Jag gillar inte att köra med handskar. Svankstöd har jag haft på mina fyra senaste bilar och framför allt gillar jag att kunna ställa om stödet vid långfärd, så att ryggen får växla position. |
|
Verdi |
Varför kikar du inte på en GC istället? Klart snyggare och dessutom mer praktisk. Länk Den där har stått osåld sen i april förra året. Går nog att pruta en hel del nu när det kommer en LCI och allt. Jag tycker den är klockren. Möjligen att jag hade valt carbonsvart istället för safirsvart om jag specat själv. |
|
Jag märkte när jag kollade Verdis länk att 440 inte verkar sorteras under "4-serien" på Blocket, utan som "övriga". Fascinerande att det alltså står 17 osålda bilar (alla 440i) med priser mellan 529.000:- och 789.000:- som man inte lägger märke till när man letar specifikt efter 4-serie Gran Coupe... Det är 10 miljoner kronor som samlar damm! :) |
|
| Vem lägger över 700 på en 440 GC när man kan få en M3 med helt ok utrustning för samma pengar? | |
| När nu G30 kommer i dagarna blir nog 440 GC väldigt trögsålda, de har ett extremt vägljud mot sig, tveksam styrkänsla om man inte väljer smala däck. För liknande pengar får man kanske en 540i xDrive, tyckte G30 var minst sagt trevlig att köra. Men visst, lite klumpigare blir G30, kanske G26 (nya 4-serie Gran Coupé) blir spännande! | |
Verdi |
En 440i GC är betydligt komfortablare, tystare och mer praktisk än en M3. Halvkombi gör att man kan lasta in t ex en stor Emmaljungavagn utan problem. Går även att få med xDrive. Men de där dyraste är ändå tveksamma. Sjunker nog vääääldigt snabbt från 700 till 400... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.