|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Jag svarade på TS rubrik: Kia Stinger - BMW utmanare? (På samma sätt skulle den som vill kunna ge sitt personliga svar på frågan: Göteborg - utmanare till Stockholm? Olika personer skulle självfallet ge olika svar på frågan. Vad skulle vara så anmärkningsvärt med det?) Jag gav mitt personliga svar på frågan och för mig ser jag inte Kia Stinger som BMW-utmanare. Men jag ber så mycket om ursäkt för att jag gav mitt eget personliga svar på TS fråga... |
|
| Förstår verkligen inte varför det blir sådana reaktioner och kommentarer på det @Ulf530 skriver. Det är väl ett forum där man får och ska tycka till? Åsiktskorridorer och "klubben för inbördes beundran" har vi ju Almedalen till :) | |
|
För den som vill testa Stinger så såg jag på FB igår att Upplands Bilforum hade en tävling till idag om att gissa antal bollar och vinsten var en helg med en Stinger. Jag tycker nog ändå att Stinger är ett spännande alternativ och inte minst sagt prisvärd med hänsyn till design, motor och inte minst utrustning. Den var riktigt kul att köra när jag provade i vintras även om den då hade vintersulorna på. /Anders |
|
|
Jag ville bara ge en förklaring kring hur det kunde uppfattas, jag tycker inte att jag reagerade speciellt starkt. Men det är ganska lätt att tolka några av inläggen i tråden som lite nedlåtande, som att Kian kanske är ok om man inte är så intresserad av bilar eller inte har så höga krav. |
|
|
Sedan för att "chocka" Ulf och kanske någon annan så funderar jag allvarligt på att beställa en Skoda Kodiaq som bruksbil. Det är dock 6-7 mån lev tid men det passar mig bra just nu. En rätt så "maxad" TDI Sportline fås för cirka 377 tkr. Det känns som väldigt mkt bil för pengarna och den var helt okay att köra för bilstorleken och typen av bil. Motsvarande bilar kostar betydligt mera. /Anders |
|
|
Kodiaq är ingen chock för mig. I den kategorin, typ "bruksig bruksbil" så kan jag tycka att Kodiaq kan vara ett hyggligt alternativ. I det fallet är det för mig en helt annan typ av bilar där man prioriterar andra egenskaper än den kategori som Kia Stinger försöker konkurrera i. För Kodiaq tycker jag att lågt inköpspris, och låg värdeminskning i kronor räknat, i förhållande till hur mycket bil man får är en prioriterad egenskap. I Stingers kategori tycker jag dock inte att lågt pris är ett lika tungt argument. För mig verkar dessa två biltyper i helt olika kategorier och jag personligen prioriterar olika egenskaper i dessa två olika kategorier. Återigen; andra får dock tycka precis vad de vill! |
|
|
En Kodiaq är väl inget särskilt märkligt köp, den kan köps ju på ganska goda rationella grunder. En Stinger är inte särskilt tilltalande varken rationellt eller emotionellt. MVH Christofer |
|
Transocean |
Måste hålla med Ulf 530 här, Kian har inget som helst "måste ha-begär". I Tysk tv testades den mot Panamera och utsågs till vinnare; hur som helst skulle jag aldrig ens överväga Kian hur bra den än kör. |
| Måste man serva Stingern var 1000:e mil? | |
| Skönt att höra att åtminstone några delar min åsikt, då kan vi väl förmoda att det är bra många fler än vi tre som tänker/känner på ungefär på samma sätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.