|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Eller utanför de flesta hus/villor står det en BMW... Ok Volvo, VW, Ådi finns också men tyvärr för många BMW. Visst är det kul att "byta" bil? Men jag har kört BMW i snart 30 år och vill nog ha något nytt! I samband med fyrtioårskrisen blev det Saab T 16V. Räckte långt och att har fortfarande suget efter en sådan...Den fanns det inet så många av. Men har börjat mer och mer sneglat på en Jaguar. De är så jäkla snygga och finns inte i parti och minut! Någon här som har några erfarenheter av Jaggan för mina är = noll! Även sneglat på nya Alfan... Det värsta jag vet är när ett säljare/butiksbiträde har mage att säga: Denna/dessa har vi sålt mycket av, de är populära osv. Då går jag! | |
Verdi |
Vet inte riktigt. Beror på var man bor. Här i vårt kvarter är det helt klart Volvo som gäller. Nästan löjligt på ett ställe där typ 4 intilliggande grannar har två Volvo var. :) |
|
Här är Bil Sweden lista över vilka som sålde mest första halvåret 2016: 1 Volvo V70/S90/V90 2 Volkswagen Golf 3 Volkswagen Passat 4 Volvo S60/V60 5 Volvo XC60 6 Volvo V40 7 Toyota Auris 8 Kia Cee’d 9 Volkswagen Polo 10 Audi A4 11 Skoda Octavia 12 Audi A6 13 Nissan Qashqai 14 Skoda Fabia 15 Toyota Yaris 16 Fiat Ducato 17 Kia Sportage 18 BMW 5-serie 19 BMW 3-serie 20 Renault Clio ------------------------------------------------------------- BMW är nog väldigt vanliga i vissa regioner/stadsdelar men på riksnivå är det nog lugnt än så länge. Där jag bor är det inte så vanligt, känner ingen som kör BMW! Rör man sig mot Sthlm så känns det som att det blir betydligt vanligare, främst tjänstebils 320d + 520d... //Stenback |
|
|
Vi har idag 8 BMW, 1 Ådi, 1 Opel, 1 Passat, 3 Volvo och 1 Merca på 6 kvartershus... Alltså... |
|
|
Tyvärr för många BMW? Sådant resonemang är bara trams. Den tiden då BMW var exklusiv, udda och ovanlig är sedan länge förbi. Jag har kört BMW sen -87 och har inga som helst problem med att BMW har blivit vanligare. Tvärtom snarare då det är bara är bra att fler har upptäckt vilka mysiga bilar BMW bygger. Köp dig en Jaguar som sagt var om ditt behov av att skilja dig från mängden är påträngande. |
|
|
BMW och BMW. Vad för BMW? En 320d är inte direkt något speciellt att ha i uppfarten. |
|
Verdi |
Köper ni bilar för att ha "nåt speciellt på uppfarten"? :) Själv tycker jag det är tvärtom. Vill helst inte sticka ut. Vi bort inte i nåt särskilt snobbigt område heller vilket jag trivs med. Har hört talas om villaområden där folk snackar skit om grannar som köpt billig marksten och sånt. :-) Att ha statustävling med grannarna känns helt främmande för mig. |
|
Detta var inte ett snobbigt inlägg utan bara ett konstaterande att BMW har blivit något av en folkbil. Och att det skulle vara trevligt med en något udda. Men ändock en bra bil. Börjar faktiskt kännas tråkigt med BMW efter 30 års ägande. Citroen C5, varför inte. När det blir för mycket av samma kostym på jobbet som (jeans/svart kavaj och BMW 320/520D med no name i baken) så inte ställer jag mig i den kön. Handlar inte hos Coop heller... De som känner att jag har trampat på deras ömma och politiska tå får tåla det. Fö så tillåter inte plånboken en M550D. |
|
|
Det är väl bara att köpa en 159, C5, 508, Accord eller vad du nu vill? Problemet är ju att när det väl kommer till kritan så är de flesta för snåla för att köpa en uddabil eftersom de ofta har så mycket lägre andrahandsvärde... ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jag handlar på den affär som ligger närmast. Handlade på Willys i många herrans år förut. Nu Mathem eller City Gross. :-) |
|
Visste inte ens att det var olika status i olika affärer. Vem är det man ska visa sin matpåse för? Inte står väl grannarna och tittar i ens kylskåp? (Förresten går man inte och handlar i affärer längre när man väl testat Mathem mfl...) ------- //Lövet |
|
| Nästan enbart Willys... | |
| Jo du är nog lite av en snobb Anders007. Lite lite lite snobberi i ditt sätt att vilja sticka ut från mängden är det väl? | |
|
Kanske bättre som i gamla Östtyskland där alla körde Trabant menar du? Ingen ska sticka ut ;-) Dom flesta kör efter plånboken så vill man ha en Jagge är väl det kul. Sen har många tjänstebilar som också styr bilval, så att Volskwagen och Volvo ligger högt på listan är väl ingen bomb direkt. BMW är för mig en bil med pondus som jag trivs oerhört bra i, va grannarna har för bil är ointressant. Dom trivs säkert med sina bilar dom med. Crille |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Behöver ju inte beställa en svart Bmw 320d eller 520d om du vill urskilja dig. Välj till exempel en äkta individualfärg på kaross eller läder och få en helt unik bil. Kolla på länken om någon kulör känns bra. Länk |
| Det var bättre förr... | |
|
När ingen hade råd med annat än en 518i utan AC med tygklädsel? Det tycker inte jag. ------- //Lövet |
|
| För inte så många år sedan hade ett märke som hette Saab en rätt stor del av tjänstebilsmarknaden i Sverige. När de försvann så blev det plötsligt helt andra möjligheter för tillverkare som BMW, Audi och VW... | |
|
En stor skillnaden är ju att BMW och Mercedes aktivt satsat på tjänstebilsmarknaden ed sina Editionmodeller på ett helt annat sätt. Tidigare var motsvarande modell lätt 100.000kr dyrare än VW och Volvo - nu skiljer ibland bara 20-30 tusen. Kombinerat med lite bättre andrahandsvärde så kostar de i princip lika mycket. Stor skillnad mot bara 5 år sedan. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Eftersom det är så mycket skitsnack om 20d-bilarna och att "det var bättre förr": Visste ni att en F30 320d är exakt lika snabb 0-100 som en E36 328i? (manuella lådor, som automat har den gamla E36 inte en chans.) Vid vanlig körning så lär den uppfattas som väldigt mycket piggare än den gamla "stora sexan". Så egentligen borde man klara sig med en sån. Eller en 320i om man vill slippa dieselknattret. |
| En Trabant är snabbare.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.