|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| I regel tristare utrustning på svensksålda bilar? | |
|
Ju mindre desto bättre, iaf för min del :) Vill jag åka bekvämt och ha massa knappar och skärmar så köper jag en icke M. |
|
| Ja utrustningen är inte det viktigast i en M. Men visst är det kul om den har "det mesta", men avsaknaden av utrustning, eller färg på bil/inredning, har hittills aldrig blivit en deal-breaker för min del. | |
|
Numera är det helt ok utrustning på svensksålda. Även om det finns märkligt utrustad E61:or till exempel. En utan PDC och en helt rensad. Men generellt hyfsad/bra utrustning. Stephan |
|
|
Dawwe, Kan så vara. Men din E39 M5 saknar knappast några deal-breakers. Massor med utrustning från fabrik på RTO XXX. Fantastisk lack, underbar utökad grön skinnklädsel och numera med uppgraderad chassiemekanik... Din bil saknar inget! Mvh |
|
|
Dawwe Jag skrev om jag var ute efter m5 e60 så skulle jag satsa på en facelift. Skrev inte om e61. Haha, ja tack så mycket för upplysningen om a stolpen men det var med lite ironi i det hela men alla kan inte förstå allt =) Fina bilar oavsett! |
|
| Du kan väl inte tro på allvar att någon överhuvudtaget som jobbar inom auktoriserad bmw verkstad inte vet vart a stolpen sitter? | |
| Det finns fler positioner än mekaniker hos BMW, du skrev bara att du jobbade hos BMW. Den som tex jobbar med ekonomin har kanske inte full koll på A, B och C (eller till o med D!) stolparna, för jag kan inte tänka mig att det är ett skall krav för den positionen :D ? Men jag tycker nog ändå att jobbar man på BMW o skriver i ett BMW-forum så skall man ha lite koll, vilket du verkar ha även om du uttryckte dig lite "annorlunda". Ingen skada skedd, jag misstror inte dina kunskaper, även om jag inte delar din uppfattning om att "knapparna sitter i A-stolpen", jag tycker de sitter helt OK, men absolut facelift inredningen är den snyggare, men facelift eller inte hade inte varit en deal-breaker för min del iaf. | |
|
Jag skulle säga att elen är undermålig i E61:orna. Kopplingen, ja tung bil, många hästkrafter resultat där efter. Bränsleförbrukningen är det dock inget fel på, en bra dag så drog den 2 liter milen, en lite sämre dag kanske 1.6 liter, men tanken är för liten! Som sagt! Dö inte nyfiken! E61:an kommer nog inte bli så mycket billigare än som den är nu! Jag sålde min i höstas och efter 2,5 års ägande så var värdetappet ganska exakt 500:- mot inköpspris kontra försäljning (sålde genom KVD, finns separat tråd här på AP om den historien). Mercedes kan du ju köra efter du fyllt 65! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.