|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har också installerat en sådan som Puttes90 länkar till. Jag hade tidigare monterat en retrofit AUX med en kabel som tills nu har hängt och slängt runt stereon/luftintaget. Det var kabeln jag ville ha bort. Installationen enligt installationsanvisningen var inga problem, MEN ljudet.... Vart tog basen vägen?? Jag har monterat ett 4-kanalssteg där jag kör 2*75 watt på basarna under stolarna och 1*200watt på en 12" i bagaget. Denna uppsättning har jag kört med i ca 5år och tillsammans med Gladen One i framsystemet har det levererat bra ljud från alla källor (CD, DVD, FM och AUX via sladd). Själva ljudet är det inget fel på men total avsaknad av bas, låter som att adaptern klipper vid 120-150 Hz. Tal från "radion" via telefonen går ju bra, men det finns inget tryck alls vid lysning på musik. Jag har testat 2st olika HTC telefoner (M8 och M9) men samma resultat. Ljudet via 3,5mm AUX är hur bra som helst. Det finns även störningar som hörs ganska tydligt mellan låtar, ett brummande... Carly har kontaktats via mail men deras svar uteblir, de har dock svarat med en ursäkt att deras tekniker har legat på sjukhus, men sedan 20170215 har det varit tyst. Jag avvaktar någon vecka till. Just my 5 cents.... _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Laptopen jag skulle kört på funkade det inte på fick inte drivrutinerna att fungera | |
|
Hej igen! Carly har nu svarat med att de vill byta ut min enhet, så respons har mottagits. Jag var ut i garaget i lördags och skulle tabort adaptern och då upptäcker jag att de 3 pinnarna inte satt rätt i kontaktstycket. Flyttade på dem till rätt placering och nu fungerar det ju hur bra som helst :) _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.