|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
idag så åkte vi jag o tjejen o köpte bmwn vi hittade på blocket en svart 325i årsmodell 2010 med m-sport chassie ljus paketet tonade rutor och infällbart drag och sportstolar i svart tyg den luktar tillomed ny bil fortfarande inuti jättefin och fräsch är den några små stenskott på huven som var ifyllda men inget märkvärdigt och några smårepor som knappt syns på vänster bakskärm allt funkar som det ska och det var verkligen wow känsla när man såg bilen irl super nöjd :D | |
|
såhär ser pärlan ut Länk |
|
|
En riktigt trevlig julklapp! Ta en Gammeldansk till julskinkan och skåla för BMW.s underbara sexor!! |
|
| haha ja verkligen vilken kraft det är altså även från låga varv helt underbar motor :D | |
| Yeps, nu är allt snurrboförstört så njut på. Go' hjul po daj. | |
| Tackar tackar god jul på dej med 😃 | |
| Grattis, vilken härlig hjulklapp :) | |
| Tackar ja verkligen grymt med rak 6a på 3 liters älskar motorn | |
| Snygg!:) | |
|
Med en rak spinnande BMW-sexa behövs ingen HarmanKardon. Och jag lovar att den förälskelsen rostar inte! |
|
|
Tjena! Tycker jag känner igen den. Slutar reg nummret på en 03? |
|
| Tjena japp regnumret hade 903 som siffror men tyvärr så började den krångla och gå på 5 cylindrar dagen efter vi köpte den när motorn var helt kall så slutade med att han vi köpte den av köpte tillbaka den vi bytte tändstiften o tändspolarna men blev ingen skillnad och så blev det felkod på nox givare och nox katalysator och de delarna var utbytta för 3000 mil sen | |
|
......BMW underbara bensinsexor ja. Dom har inte kunnat tillverka nån vettig bensinmotor sen M54:an. Allt efter det verkar inte göra annat än strula. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Okej tråkigt för den var helt underbar att köra när dem gick som den skulle när motorn var varm så det var riktigt tråkigt Gillade bilen som fan men hade inte råd att köpa en bil för 106.000 och sen behöva laga den för 5-10.000 till Den rök även väldigt mkt från avgasröret hela tiden och det ena tändstiftet var helt svart och den fortsatte att ryka lika mkt även efter vi bytt tändstiften och tändspolarna och den ryckte och hackade o gick på 5 cylindrar så vi försökte iaf fixa den men när det vart fel kod på nox sensorn o nox katalysator med så förstod vi att det inte skulle bli billigt så då ringde vi upp han vi köpte den av o sa att kan du stå för kostnaden att laga den eller så får du köpa tillbaks den Slutade med att han köpte tillbaks den men det kostade oss ca 5000kr för resor med färja som han tog från Gotland till nynäshamn och bensin kostnader o så Riktigt tråkigt men fick iaf tillbaks de mesta av pengarna Och hittade ingen annan bmw för vettigt pris så tillslut blev det en 2010 seat exeo st 2.0tsi sport med 200hk som gått 8600 mil som vi köpte på Möller bil lite tråkigt med framhjulsdrift men det är en bra bil i övrigt som går som den ska utan några ryckningar eller annat krångel o så kostade den bara 72000 så den vart 34.000 billigare än bmwn Och den är i stort sett samma bil som audi a4 b7 modellen från 2005-2008 det som skiljer dom åt är fronten framskärmar lysen huv och bakluckan o bakstötfångaren Annars är typ allt samma |
|
|
inte för att låta allt för gubbig... men om man köper en bil för 106 tkr, och inte har råd med 5-10 kkr till reparationer, då har man nog köpt för dyr bil... Jag binder aldrig mer än 2/3 av mitt fria kapital i bilar... skulle tro att det vore vettigt för de flesta. /Jonas |
|
|
Grejen var den att jag tycker inte man ska behöva lägga så mkt pengar det första man gör på en sån dyr bil visst hade jag kunnat betala dom kostnaderna om felen uppkommit efter 1 eller 2 år eller åtminstone 6 månader fine men att en bil för över 100.000kr pajar dagen efter man köpt den eller om det var så att han varmkört bilen innan så felen inte märktes av som jag tror han gjorde Så blir man inte speciellt glad och jag frågade han flera ggr om det fanns några fel på bilen och han sa nej det är inga fel på den |
|
|
Danne: nej, det förstår man ju... Skönt att han tog tillbaka den. /Jonas |
|
| Ja verkligen tycker dock det var jätte tråkigt att den inte gick som den skulle älskade hur den gick när den var varmkörd för då kändes inga fel av en bmw sexa är svår att slå när det gäller körglädje | |
| Nyfiken på hur och vart dom gjort servicen senast, kommer du ihåg vad det stodi boken? | |
|
Minns inte nu exakt men jag minns att jag ringde upp verkstaden som servade den senast och de hade inte märkt några fel på den dock så var det 700 mil innan vi köpte den så det kan ju ha hänt nånting där emellan eller så var den varmkörd när de lämnade in den |
|
| Och jag har för mej att det var olja och filter som var bytt och innan det tror jag det var broms vätska som var bytt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.