AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.009

F31 läckande tråg - växellåda (automat)

Sida 3 av 3
Visa användare
ProPro-medlem
13.397
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Håller med, tummen upp för återkoppling!

Som det mesta nuförtiden så måste allting tas på försäkring (i princip allt som är mer avancerat än en klisterdekal ligger från 10 000 SEK och uppåt). Om det inte går, så är det bara att knuffa ned bilen i diket och köpa nytt! Inte så svårt att förstå varför privatleasing-marknaden formligen exploderar!

>> Varför behöver det vara en auktoriserad som skall göra bytet bmw-slangen
@Kane : Nja... jag förstod inte den frågan :-) Jag rekommenderade ju exempelvis två indie verkstäder - fast ser nu att jag inte skrev ut namnen så hur tusan skulle ni vetat att det var indies :-) Ok, missade det...
Jo, varför han skulle ta in fler offerter från auktoriserade verkstäder var ju för att kunna jämföra äpplen och äpplen (priset lät orimligt högt från den auktoriserade verkstaden som kontaktades vilket skapade misstänkar om att de inte var uppriktiga mot kunden och för att verifiera detta begär man helt enkelt in offerter från andra auktoriserade verkstäder).

Jag vill fortfarande se en offert på detta arbete (främst vad som kostar dvs material vs arbete). Alla siffror som har nämnts hitintills är bara lösa beräkningar som en front end servicevärd gett (som av naturliga skäl sällan kan ge exakta uppgifter och är heller inte personens uppgift att kunan göra heller). Ingen som begär en riktig "fysisk" offert numera? :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.