AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.922

Vad kostar en BMW m3 E92 om 3-4år

Sida 1 av 2
Tjena, någon som vet vad en BMW m3 E92 kommer kosta om runt 3-4 år ? Ligger ju på 250k i Tyskland just nu när dem gått under 20-000 mil. Mvh
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Svårt att säga, köpte min för 405 tusen för 2 år sen med 2700mil o årsmodell 2012. Den har knappt gått ner i värde på 2 år.
okej :)

någon annan som vet ?
Borde dem inte sjunka i pris när nya 3 serien kommer ut 2018 (om jag fattat det rätt) ? Har en budget på 190-200 tusen kronor :)
EOP för nuvarande M3/M4 är 2018, men en ny modell ser vi tidigast på marknaden 2020. Jag tror inte att priserna går ner till 200 än på ett tag.
Tack för svar :)

tror du dem har gått ner i pris till 2020 då ? vill ju helst ha en e92 så kan ju vänta något år på den hehe :)
Jag har ingen aning, men det är ju inte omöjligt
Verdi
Beror väl på hur fint exemplar du vill ha. Finns viss risk att priserna aldrig kommer ner för riktigt fina exemplar.
äh f*n får ta och kika närmare på e46, gilla ju dem oxå och det är ju bättre att ångra något man gjort än inte gjort (ja ni fattar haha)
Ångrar fortfarande att jag inte köpte den nästan nya E30 318 Is -90. 16V med soplucka, sportstolar, styrservo, grafitmetallic, mm. Mätaren stod på 2200 mil och detta var 1991.
Handlaren visste inte skillnaden på 318i(s) och en med 16V.
Men hade bara ägt min E30 318i -88 i en vecka så man kom tyvärr inte till skott!
Mao klipp till!!
Kevin122@ Hoppa e46! Inte prisvärd. Du får betala nästan 200k för en fin som är något att satsa på.
e90 så mycket mera bil, tycker jag.

EB
Pula@ nja jag vet inte, har inte så bråttom :)

e92 m3 kostar ju en del den oxå ;)

eller så mycket mer kostade dem inte, tog bara den första jag såg nu så har inte kolla specifikt på den men den ligger på 230 Länk
Kevin122: Har du räknat på vad de kostar att driva runt?

E92 är mycket dyrare att äga jämfört med E46. Framförallt bensinen, där är E46 nästan gratis i jämförelse ;)

Har du ägt någon M tidigare eller blir det första gången?
Phoenix M3@ det blir första M modellen'

kollar man regkoll så står det att dem drar ungeofär lika mycket bensin, ska ha den som glidarbil. kan verkligen inte bestämma mig men får väll vänta tills bmw g20 modellen börjar säljas och se va e92 ligger på för pris då

mvh
Verdi
Köp en 330i/335i istället. Bättre glidare och allt är billigare.

Nja :/ ganska insnöad på en M
Så, har suttit och funderat ocg kommit fram till att jag väntar tills nya modellen av bmw 3 serie kommit och när m3 e92 har sjunkit lite i pris blir det en resa till tyskland :) Älskar v8:an i e92:an :)

MVH
Jag älskar utseendet på e46:an men vill ha V8, eller åtminstånde få 450hk utan höga priser, hade det gått på e46:an så hade jag köpt den
Verdi@ Det är som att välja korv med mos istället för oxfilé. Har man bestämts sig för en M så nöjer man sig inte med en 330/335;)

EB
Verdi
Han skrev ju att han skulle "glida" med den. Vet inte vad det betyder men det låter ju som att han ska köra lugnt och bara glida fram. Men det kanske betyder nåt helt annat? :)
Menade att jag ska köra med den på sommaren/våren och inte ha som bil man använder hela tiden :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.