|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Defa larmet fick jag inkluderat i mitt pris dvs 520D Touring Automat Comfort Sportpaket M-ratt Ambient light Hifi Defa För 329.500 @Mr.P jag tycker din låter lite dyr med tanke på vad jag fick betala för min. Visst det var en tjäntebil och jag vet inte hur mycket dyrare det blir vid privatköp. Kör två handlare mot varandra är mitt tips... @alla är verkligen M-ratten så stöldbegärlig som alla säge? |
|
| @Fatty, självklart ska jag kolla med någon handlare till. Räknar du på drag, och metallic på din, (för det har du inte väl?) så skulle din hamnat på närmre 350, och jag tror att man kan räkna av cirka 40-tusen på en tjänstebil vs. privat. Frågan är om det går att göra mer med tanke på redan befintliga rabatter. Enligt säljaren var det (inte hugget i sten) så någon procent borde det ju gå att fixa. | |
Terry N |
Mr. P: Tror det går att få ngt till i rabatt. Bmw i Sthlm annonserade 520daT inkl komfort - sportpkt OCH inkl nya vinterhjul för 362' för några helger sen. (Privatpris) Det var lite lockande, vet inte om det gäller längre.... |
| Synnerligen ett bra pris, ska kolla upp detta. Det som oroar mig mest är om man får plats med 3-barn där bak, 1, på bilkudde, 1 i en stol (framåtvända båda) och den äldsta utan sitthjälpmedel, som oftast hamnar på mittplatsen. Detta funkar i min nuvarande (E-klass/kombi) är lite rädd att F11 blir för trång för ändamålet. Har blivit lovad att låna hem o testa, dock inte hunnit än. Någon kanske redan vet om det funkar eller ej?? Har fått en rätt ok offert på en ny, E-klass också, 2016, dvs. faceliften på den jag har. Käns som det säkraste bytet, tråkigare..tveklöst, bättre kvalitet, utan tvekan. Känns ändå som ett svårt beslut...planen är att behålla bilen länge, alltså mer än 3 år. | |
|
Lånar tråden då jag tänkte beställa en 520xd i sista stund. Såhär hade jag tänkt mig: F11 520d xDrive Automat Komfortpaket Navigationspaket Loungepaket Dragkrok Sportpaket+Luxury line Utökat instrumentkluster Kromade rails M-ratt Larm Vad tror ni om det? Och så färg och inredning... Vilken kombo tycker ni passar bäst av nedan alternativ på exteriörfärg, läder och interiörlister? Färg: Imperialblå Mineralgrå Glaciärsilver Alpinvit Läder: Oyster Cinnamon Lister: Aluminium Fineline antracit Ask ådrad brun Listpriset enligt nuvarande erbjudande blir ca 425´ kr. Går det att få någon ytterligare rabatt på det tror ni? Tack! |
|
| Röstar på Mineralgrå med Oysterläder samt ådrad brun ask - kommer att bli kanonsnyggt! Loungepaket med HK-ljud, panorama och gardiner bak är riktigt trevligt (och prisvärt!). M-ratten ett måste - en av de snyggaste på marknaden. Priset har jag svårt att sia om men jag har alldeles nyligen själv beställt en 535dxT och kan bara konstatera att offererat pris varierade ca 17´mellan olika BMW-handlare innan någon som helst förhandling. Ganska stor variation i min värld för exakt samma spec. | |
|
Någon som har koll på om det går att kombinera sportpaketet med Luxury line? Enligt konfiguratorn funkar det, men inte enligt min säljare... |
|
| Låter lite förvånande att det skulle gå - på 3-serien har de inte kunnat kombineras. Kolla tyska konfiguratorn på bmw.de - den brukar vara mer pålitlig... | |
| Verkar inte funka på den tyska sidan... | |
| Då har förmodligen din säljare rätt... | |
| Men "Edition Sport" i tyska konfiguratorn är inte samma sak som vårt Sportpaket... | |
| Du ska naturligtvis köpa det du själv vill, men om du vill ha input tror jag att marknaden helst ser en vit eller silver/grå med svart skinn i första hand och oyster i andra utan trä. | |
|
Blir troligtvis Glaciärsilver metallic med Oyster läder och standard svarta interiörlister. Har inte sett någon femma med den kombon live, så jag hoppas att det blir bra :) Någon som vet om det finns något erbjudande på BMW original vinterhjul just nu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.