|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
danielb: ;-) que? Ja vissa kan skatta sig lyckliga att ha förmånen att ha såpass fina förmånsbilar. Även ha råd att köpa privat. |
|
| Dragkrok är alltid bra att ha, speciellt om man är husägare. När man väl står där på IKEA och ska ha kärra är det skönt att kunna trycka på knappen så kommer kroken fram. Men det är 12000 till på priset. Är man beroende av andrahandsvärdet så är nog krok ett av de viktigaste tillbehören för en "enkel" affär. | |
|
Knepigt när budgeten sätter ramar. Det jag uppskattar i min bil och inte vill vara utan är: 1.) Adaptiva farthållaren 2.) x-Drive 3.) Backkamera 4.) USB-anslutning för musikfiler. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
@gaspo tack, det blir nog en ok bil tror jag. @danielb visst dragkrok, jag hade det på min andra BMW, visserligen var vi inte husägare då men jag använde den två ggr på tre år själv och lånade ut den 6ggr :-) @waterlily Jag hade gärna haft allt det som du skriver, speciellt adaptiv farthållare men som sagt budgeten tillåter inte detta. Stort tack för alla tips, skall kolla lite på komfortstolarna istället, åker mycket bil så det kanske kan vara en bra option. Med facit på hand skulle man ju inte ställt denna frågan här, blir mer förvirrad en innan :-) |
|
|
"Med facit på hand skulle man ju inte ställt denna frågan här, blir mer förvirrad en innan :-)" Hey, that's why we're here... ;) |
|
|
Om du kör mycket, och dessutom långa sträckor, så är komfortstolarna mycket värdefulla. Jag har sagt det tidigare; -komfortstolar står som punkt 1A på min önskelista när jag gör min spec. (Ja förutsatt att den har xDrive då, alltså för min del.) Jag valde att köpa en ny 530d xDrive, IE + ytterligare utrustning, privat. Bl a därför att 6 cylindrar, xDrive, Komfortstolar och IE innebär livskvalitet för mig. För mig fanns också möjligheten att välja alternativet tjänstebil. Men då hade jag fått en ganska naken 520 i stället för den bil jag ville ha. Jag tyckte att förmånsvärdet blev alltför högt och kostnaderna för företaget blev alltför höga räknat på "min" bil (snuskigt höga kostnader när man räknar på det). Nu valde jag i stället motsvarande högre lön och att köpa min bil privat. Det innebär något sämre privatekonomi men jag prioriterade alltså min livskvalitet. |
|
|
@jsn så sant... @ulf530 skall kolla komfortstolarna, tror tyvärr inte att de ingår i något av de paketen jag valt vilket kan göra det svårt. Det som är bra med BMW om man inte klickar i alla kryss är att de ofta är nettoprisatta i skatteverkets lista. För denna bilen har jag ett förmånsvärde på ca 2300-2500 netto/månaden. Jag tycker helt klart det är värt det. Slippa bry sig, lämna in den för minsta lilla samt får förmånen att byta bil vart tredje år. Visst ibland önskar man ju att man hade kunnat köpa något extra, som en 6-cyl motor eller dyl. Men det får väl bli till frugan då .-) |
|
| 2300-2500 för en o glida i en sådan kärra mumma säger jag bara :-) | |
|
Äntligen har den blivit beställd. 520D Touring Comfortpaket Sportpaket Läder dakota cinnamon M-Sport ratt Ambient Light Uppgradera till HIFI Kalaset gick till slut på 329.500:- det är fan inte dåligt för denna bil, även om det är en utgående modell :-) |
|
|
Mycket prisvärt. |
|
|
Bara och säga grattis och ett mkt bra pris. Nu återstår bara en liten väntetid. Du kommer att bli nöjd. |
|
|
Hur länge till kan du göra ändringar i beställningen...? ;) Grattis till bilen! |
|
| Stämmer det att valt en manuell? | |
| @danielb. Sorry glömde Automaten så klart...@Jsn vet faktiskt inte, något speciellt? | |
| Grattis. Har svårt att tänka mig en finare ny bil för de pengarna. | |
|
Grattis, Mycket bil för pengarna! (Hur kan någon välja köpa Geeley/Volvo för samma pengar?) |
|
| @Fatty - Nope, ville bara gnida in att kvalens tid ännu inte är förbi, du _kan_ fortfarande ändra dig... ;) | |
| Litet trådlyft..har fått offert på en i princip likadan bil som TS, med tillägg för drag och metallic. Fått pris på 390' "privatköp"...kan man räkna med sedvanlig rabatt, typ 7% trots prissänknigar och inbyte? | |
|
Hej. Jag har tv som tillval i min bil och det är rikigt trevligt när man kör till jobbet eller sitter i bilkö. Annars är dieselvärmare ett mycket bra tillval som gör det till en bekväm tillvaro på vintern. //jimjam |
|
|
Hk ljud är ett måste. Om du inte har garage. Välj bort ratten annars kommer den bli stulen. Eller installera defa larm extra. Kostar 5500kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.