|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Ny här och har en fråga om min BMW. En Lampa tändes i dag efter jag kört in i garaget och parkerat. halvhjuslampan fortsatte vara tänd på passagerarsida trots avslagen bil. det enda som hjälpte var att rycka batterikabel. Vad är FEL? bilen är en 120D-09 OBS har 2st H7lampor och angeleyes. Inga Xenon. | |
|
Visade sig vara LCM som är trasig. Har sökt på Nr på boxen efter en bättre begagnad 61359175652-02 men inte hittat nått. räcker det om Lear nr är det samma eller måste allt stämma? |
|
| Tjena! Numret ser lite knasigt ut. Har du bilens VIN? | |
| Du borde rimligtvis ha FRM 3 -> Länk | |
| WBAUM71060VH71403 | |
|
här har jag hittat en.. men den var såld Länk min bil är en E88 |
|
|
Länk hittade en till men då är sista siffran fel.. hur viktigt är det? |
|
| Ingen? | |
|
Den du länkar är fel modell. Kolla här vilka partnr som passar: Länk Din bil är för övrigt en 2008, inte -09 :) |
|
| fick precis reda på det. måste vara bytt förut eller nått. har haft mailkontakt med Scmeidmanns som har kollat vinkod och sa att jag hade 61359390483 som orginal fotrumsmodul | |
| Ja, den verkar vara felregistrerad hos transportstyrelsen. Byte till äldre fotrumsmodul är nog rätt ovanligt, har du bett BMW om en printout av nyckelavläsningar från ISPA Light? | |
|
OM jag har fattat detta rätt så är den här sidan till att man ska kunna byta ut delen mot en annan.. Korshänvisning av Del Länk |
|
|
Ja, till tex denna Länk |
|
|
hittade denna på Valla. beställd och betald. hoppas det löser sig nu. tack för all hjälp och info. Länk |
|
|
Tomas, en begagnad FRM behöver kodas in mot bilen sen men det kanske du har koll på? Mvh Ola |
|
| Absolut.. Tack Ola. | |
| Löser inte verkstaden att "gifta" in FRM så får jag kolla om nån här på forumet kan lösa det. Mot betalning givetvis. | |
| Jag kan men bor upp i norr | |
| gillar att du erbjuder dej F-tar.. jäkligt snällt.. har inte vart kul att köpa den här bilen och det börjar såhär.. men men.. pratade med Verkstaden. Nysab i nyköping. jäkligt duktiga killar. och Trevliga. Dom fixar kodning på BMW | |
| Hoppas dom har bra pris ;) och hoppas de löser sig under tusingen :) | |
| fotrumsmodul bytt.. inkodning behövs. nån får Nyköping eller dess närhet som vill hjälpa mot betalning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.