|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grabben är sjuk idag så jag passade på att göra ett oljebyte (padda i baksätet funkade bra). Sammanfattningsvis så vill jag tacka bmw ingenjören som sett till att det är så enkelt Att serva. Definitivt enklaste bilen jag gjort det på någonsin, var klar ute ur hallen på 20 min och då hade jag en trilsk 3 åring. Nollade inte service indikatorn även om det kliade i fingrarna, får åka in till bmw om 900mil. Kan tilläggas att oljan var svart som synden och den nya oljan var lika svart den när den runnit ner. Reagerade även på hur litet oljefiltret var. Dom här långa intervallen är inte bra! Det som behövs är en 17 nyckel till oljepluggen och 27a till oljefiltret ca 6.5l olja och filtret är vad som behövs. Olja bmw ll-4 5W30 55kr/l = 358kr Filter 168 kr Hyra verkstadsbolag med lyft 1h = 80kr Totalt 605kr |
|
|
Gaspo: Ja, jo så sett har du rätt. Men om du kollar servicehistorik i iDrive så kommer du inte kunna se oljebytet som utförd service av verkstad. Att du nollar miltalet och därmed tar väck indikationen hör inte hit. Den digitala "stämpeln" saknas alltså. |
|
| Ok! Uppenbart nollas servicen i idriven enligt videos och diverse andra källor. Men det är alltså en typ av obd signering som krävs för att det skall synas. Hade vart coolt o veta vilka program som klarar detta. | |
Transocean |
BMWhat klarar det men kostar väl en tjugolapp eller två har jag läst. |
| Ser man i denna elektroniska serviceboken när,var,o vad som e gjort och utav vilken verkstad. Kan ju inget om dessa nya finesser roligt o lära sig. | |
| I den elektroniska serviceboken ser du vad som är gjort, när och av vilken Verkstad. | |
Transocean |
Så här ser min digitala servicebok ut Länk |
| :-) du e grym Juha! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.