|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill starta här en tråd där vi kan dela våra problem som vi haft på våra e60. Jag kan börja med dem fel som jag haft på min e60: 1. Bromsskivor 2. Styrled 3. Tändspole 4. LLM ///M | |
|
Jag har en 520D uttagen 2009-10-01 som har gått 16 000 mil. Jag är ańdra ägare på den och har ägt den i ganska precis 5 år och kört ca 8 000 mil. Jag hoppas kunna hålla den rullande i 5 år till. Förutom service och utbyte av slitagedelar har följande bytts på min under min tid: 1 st PDC-givare 1 st Antennförstärkare Jag är mycket nöjd över detta och min bil! |
|
|
Jag hade följande på en 550iA E60 LCI-08. 1st c-lås bakdörr, kostade lite mer då bilen har softclose och det är integrerat i c-låset. Ägaren innan mig bytte ena baklampan och det var extremt dyrt gick på 12tkr monterat och klart hos Bavaria Solna. I USA är det återkallelse på E60 LCIs bakljus. Ägde den 2014-2015 och sålde till en kompis och vad jag minns har inte haft några problem alls och 550in är den absolut mest utrustade svensksålda 550in. Pappa har en 2009 525xda, ännu bättre utrustad än 550in och han har inte haft några problem alls förutom att han ett par gånger fått kontrollera däckstrycket och sedan återställa varningen. Bilen är extrautrustad för 400tkr och allt fungerar som tänkt:). Exempelvis har båda bilarna elektriskt drag som fungerar klanderfritt, dock är det nog aldrig använt på 550in:). Pappa är mycket nöjd med sin 525xda. Jag får nog lov att ta över den när det är dags att byta. Snål är den med. Nu kör han rätt försiktigt men ca 0,7l efter 4års ägande är godkänt. E60 är en riktigt bra bilmodell. Mvh Stephan |
|
|
1) Batterit urladdat efter semestern ( ingen åtgärd) 2) Glasluckan poppar upp vid start av bilen ( måste fixas) 3) Ett par plastgrejer har spruckit pga ålder, bakljuset i bakluckan samt mugghållare bak ( måste fixas) |
|
|
Nya bromsskivor = Slitage. Högtryckspump NOX-sensor Alla spridarna El-termostat Plus att en jäkel backat på mig. En kvinna med vit tjänstebil Audi Q6. Sket väl hon i!! Fö så känns bilen jäkligt alert och går som fan. Snygg ännu tycker jag så klart... |
|
|
M525dA-08 såldes på 18 000 mil, fick byta batteri och startmotor, parkeringsljus/angeleyes. Annars bara vanlig service. Bästa bil jag ägt. Startmotorn gick på garanti då det hände direkt. Mvh Jonas B. |
|
|
Min hade stått ett tag när jag köpte den förra sommaren, orsakade förmodligen torkad ventilkåpspackning som fick bytas. Fick också byta framfjädrarna som kollapsade på hemresan efter köpet. Annars bara service såsom bromsbelägg, olja och filter etc, oerhört skön och snygg bil måste jag säga, förvandlar resan till jobbet varje morron till ett nöje :-) |
|
| Inte ett endaste problem på 3,5 år med min 550. Kan inte minnas att det nånsin hänt med nån annan av mina tidigare bilar. | |
|
O-ringar på slangen mellan turbo och intercoolern, fuktande oljeläckage från övre infästningen. Bytt vakumslangarna då den till lilla turbon läckte. Bytte samtidigt vakumklockan. I övrigt bromsbelägg. Normala olje och filterbyten. Dags för länkarmsbussningar nu efter 21 K mil och snart dags att byta ut skivorna fram och bak. Jo, höger baklucke fjäder byttes också vid 18 K. I övrigt en underbar bil som drar 0,76 på långkörning. |
|
|
B5 -06 med drygt 5800 mil, 1 tidigare ägare. 1 st Antennförstärkare. 1 st Kondensor till AC:n. Verkar som antennförstärkaren är en känslig komponent. Allt gick dock på garanti så jag har inte haft några driftskostnader än. Allt annat är mint och fungerar felfritt. :-) BMW 4 Life |
|
rsarits |
535D -06 just passerat 36000mil, varav jag kört 19000. Bytt hittills: Startmotor Generatorkol (höll över 35000mil) Stötdämpare fram (fick vatten i den ena) Skivor och belägg runt om (x2) Båda termostaterna (byttes vid köp) Drivremmar Skall byta framljusen (hela lyktorna) i veckan pga vita/smutsiga linser (=inget ljus nästan) I övrigt ingenting, hittills har detta varit den billigaste bil jag ägt Milkostnad under 24kr inklusive allt (värdet satt till noll) Nu kör jag 4-6 tusen mil per år, så det hjälper ju till, och servar själv, det hjälper ju också till |
| 530i touring 2008, 14900 mil, ägt den sen i juli 2015 och kört 2000 mil, stötdämpare bak och ett bakljus på bagageluckan byttes direkt (nu har tyvärr det andra gått sönder, tydligen ett rätt vanligt fel på touring), sen har jag nåt spök med höger xenonlampa som inte tänds ibland. I övrigt ingenting förutom ett oljebyte. Mkt nöjd med bilen! | |
|
Obs jag skrev inte batteribyte, bromsvätskebyte och bromsbeläggsbyte fram på 550in då det är slitage. Ja jag byte instegslisterna fram, ena njuren och emblemen fram/bak samt gjorde lackbehandling, renoverade två fälgar och byte vindruta. Men som sagt det räknar jag inte som fel. Mvh Stephan |
|
|
Känns som e60 är en riktig bra bil. ///M |
|
|
525d m--sport köpt vid 18900mil har nu gått snart 22000mil och den slukar milen fin fint. Bytt runt 20000 mil, ett hjullager, en styrled, bromskivor och belägg fram, lagat kablarna till luckan, och bytt glödstift och microbrytaran till glasluckan och ett par pdc givare bak. Inte så jätte mycket ket att hänga upp sig på. Känns väldigt pålitlig och gedigen, tycker e61 har fått mycket oförkänt sikt faktiskt, bytte mycket mer på min förra e39 mellan 15000 och 20000 mil. Länk |
|
thekinglives |
535d lci, mellen 10800mil och 21000mil. antennförstärkare, microswich bakruta, värmeväxlare automatlåda, grenrör glödstift, ccc, evaporator, hjullager fram, yttre styrleder, kablar i baklucka. Därtill diverse slitageprylar som bytts i förebyggande syfte. Inte så många fel kanske, men några riktiga dyrgripar att fixa :( |
|
525iM-10, köpt i dec förra året vid 4200 mil, har nu passerat 4800 mil. Har bytt batteriet, och sidoblinkers eftersom dom blir matta i plasten. Det är det enda. Något som dock stör mig lite är att den drar ur batteriet så himla fort. Om den står med motorn avslagen och jag har radion på så dröjer det bara någon minut tills det plingar till och batterisymbolen tänds. Detta med ett nytt batteri. Annars är jag otroligt glad över den. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
har en E61 520d -06, hade gått ca. 23' mil när jag köpte den 2014-04. nu har den gått 27,5' har bytt pga problem: båda termostaterna framhjulslager x2 (inkl abs sensor pga av lagerras) kablar i bakluckan rostlagat bakluckan via goodwill hos BMW (fick tillbaka bilen dekaltrimmad med 530d-emblem) kondensor AC backspegelglas x2 Ej problem men som är bytt/tillagt/åtgärdat: tvättat/rengjort DPF glödstift swirl-flaps delete vindruta batteri s&v-däck + bromsar installerat AUX-uttag installerat motorvärmare + uttag - DEFA - kontaktvärmare :( DENSION - handsfree, blåtand mm. bytt till sportstolar detta är förutom service osv... |
|
|
På min E61, 525 från 2008 gjordes följande under min tid som ägare. (Ägde bilen från 8700 till 10500 mil) - Nya tändspolar - Tre nya insprutningsventiler - Rost baklucka som BMW stod för på garanti I övrigt inget utöver service. |
|
|
Har haft min 525i E61 i drygt ett år. Har bytt båda vanos, bromskivor runt om (slitage i bak, skeva i fram), lagat rostiga bromsrör, bytt baklucka på garanti, 2 styrleder. Är uppe i 40000kr på ett år och hoppas oturen tar slut annars blir det märkesbyte. Bilen hade gått 17700 mil så mycket av detta var nog att vänta iofs |
|
|
Ägt min i snart ett år och dryga 1000mil. Under min (korta ägo) har endast Vanos Avgas Solenoid bytts. Inte behövt serva ännu, dock bromsvätskebyte på g snart. Kablaget i luckan är åtgärdat sedan tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.