AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.145

Vad tycker ni skall bort från specen för att rymmas inom ramen?

Sida 2 av 2
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Just därför Sani, det man aldrig haft eller prövat på saknar man inte...
Efter två BMW F1x på raken med rattvärme så saknar jag det faktiskt ganska så mycket nu när det börjar bli kallt. Har dock kompenserat det hjälpligt med en webasto värmare i min japanska konservburk. (Som förövrigt är ganska så kul att köra, för mycket mindre pengar)
Men som drängen som satt på pungen sa, man vänjer sig.

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Rattvärme!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jo, jag saknar EuroJackpot-vinsten? Därmed har du fel hehe
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kostnaden för rattvärme är väl mindre än såväl tonade rutor som hifi? Jag skulle behålla rattvärmen. Tycker den ger en behaglig värme som kommer betydligt snabbare än den tid det tar att värma upp resten av bilen. Tonade rutor känns onödigt och hifi är trevligt även om samtliga alternativ är ganska kassa i F30.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Utan tvekan tar du bort toningen. Jag använder rattvärmen dagligen. Riktigt bra utrustning enligt mig.
Tackar för all input än en gång, kul att det blev lite liv i tråden :-) Själv gillar jag lätt toning på en vit sedan ihop med M-sport men det blir nog denna option som ryker trots allt.
Mo
63
Monno
320dA Touring -09
Förstår inte riktigt varför andra ska välja vad du ska ha på din egen bil?
Du måste ju själv avgöra vad du känner att du helst vill ha?

Alla är ju olika, och alla bor på olika ställen. Jag hade t.ex. aldrig kommit på tanken att välja bort rattvärmen. Sen tycker jag toningen är rätt trevlig. Dock lyssnar jag typ aldrig på musik.
Sen finns det dom som aldrig fryser om händerna, och musik lyssnar dom på jämt. Och tycker toning är skitfult.

Välj bort det du själv prioriterar minst.
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Ha kvar alla tillval och pruta lite till!

/G
Monno: Jag ser inte vad det är som är fel i att lyssna på andra och fråga om råd och ideer? I det här fallet handlar det om en tjänstebil som skall in under ett visst tak och något måste offras. Självklart är det jag som har sista ordet men det behöver ju inte samtidigt innebära att man alltid måste köra attityden "sköt dig själv och skit i andra".

Rattvärmen är ett exempel på något jag så sent som för ett år sedan tyckte var trams. Men efter att ha läst mycket positivt om det på forumet så beställde jag det på min nuvarande bil - och använder det numera dagligen utom på sommaren! Så kan det gå när man lyfter blicken lite...
Fråga och diskutera på Kristoffer_L, jag gillar den här typen av frågor. Alltid kul att läsa om hur andra resonerar.
Toningen hade jag saltat förresten, går ju att enkelt ordna i efterhand.

12
74
125d
335dXT -17
Jag resonerar som så här:
*Fabrikstoningen är enligt mig alldeles för ljus, ett proffs gör det lika snyggt som orginal och du kan själv välja toningsgrad.
*Rattvärmen hade jag på min gamla bil och jag skulle inte betala för det om jag inte fick med det "gratis" på min nya bil. Detta eftersom den inte innebär något mervärde för mig.
*HiFi systemet tycker jag låter ganska dåligt och eftersom jag nästan alltid lyssnar på music I bilen så skulle jag lagt till H/K istället för de tillval nu nämner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.