|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Hej! Jag behöver ett par nya D1s lampor, tänkte gå på kvalitet Osram/Philips men letar självklart efter det bästa priset. Efter mycket googling så är det utomlands som gäller men är tveksam om man får original och inte kina kopior om man vill komma under 1200:- t.ex. Hur ser det ut, är det någon som har någon bra leverantör som är pålitlig med bra priser? / J.L |
|
Tjena! Kollade själv efter detta då jag fick min front samt höger lykta utbytt efter smäll med råddjur. Så nu har jag en lykta där xenonen ser fint ut medans det på den gamla lyktan ser grumligt ut och att det lyser mycket men för mycket spridning. Letade på nätet efterböst priser på d1s och då osram. Ramlade till sist in på ebay där det fanns några bra alternativ. Länk Det bör vara lugnt med att få äkta om säljaren är välrenomerad och har bra betyg. Läs texten i annonsen noga bara |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Tack för svaret :) Har köpt väldigt mkt xenon på ebay med varierad kvalite så jag tänkte undvika den risken den här gången. Men det blev ebay ändå, dock från en europeisk säljare så får väl se vad jag får hem. Tänker inte betala 1500-2000 för ett par lampor eller 800-900 för kinalampor som finns o få tag på här hemma så man får väl gambla lite den här gången :) kan återkomma sen om dom fungarar bra eller inte. |
| Powerbulbs.com xenonhuset.com. Bra priser äkta vara. Powerbulbs auktoriserade för både Philips och osram. Skulle tippa på att 90% på eBay e fake lampor. Återkom gärna med bilder på förpackningarna rullen i förpackningen,glaset,toppen på glaset,och innanmätet. Finns säljare som har massvis med positiva referenser men ändå säljer falska lampor. Dom som kommit på detta har oftast fått sina pengar i retur. Gentemot att ta bort negativa kommentarer. Finns tonvis o läsa på om detta. O tro mig jag har ägnat väldigt mycket tid på att grotta ner mig i just fake osram lampor. Så som sagt återkom gärna med bilder. Så hjälper jag dig gärna att verifiera äktheten. Om dom nu såvida inte har den nya säkerhetsetiketten osram började med säkerhetssystem sent 2015. Då e du safe. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tack för länkarna! Ska absolut hålla er uppdaterade när jag fått dem så får vi utreda :) |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Var dessa jag köpte: Länk Känndes sisådär men får väl se när dom anländer vad det är för något. |
| Hans bilder är på äkta vara. Men som sagt återkoppla! | |
| Ser bra ut i beskrivningen. Ta skärmdump på beskrivningen annars. File a complaint med ebay om de inte visar sig stämma med vad säljaren utger sig sälja. Samt som gaspo sa. Har kartonen säkerhetsgrejen från osram så är det ju bara verifiera via där. | |
|
Gaspo, vad säger du om de här? Länk Länk Länk Länk Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Ledsen o skriva det men tyvärr har du blivit blåst. Först kan du kolla på lampans tänddel alltså botten på dekalen ser du nr:502983 detta är ett individuellt serienr för varje enskild lampa. Tyvärr så har dina lampor samma serienr tydligt tecken på fake. Sedan ser du toppen på lampan den är alldeles för hög. Sedan har du ett fyrkantigt hål vid kontaktstycket som vad jag vet inte sett innan. Sedan har den utskärningar i basdelen som inte ska finnas där. Har heller aldrig sett texten på basdelen. Det e alldeles för mycket som inte stämmer. Säljaren skriver i annonsen 66140 o har bilder på detta o dessa bilder är på äkta 66140. Du får begära pengarna tillbaka!!! Kan du ta en bild på underdelen på basdelens plast och kolla om du ens kan öppna underdelen. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Intressant, kommer kolla detta när jag får mina |
|
trodde det var LseBemmer som gjorde inlägget glöm eBay jag skrev. Men allt annat är korrekt jag skrev. Vart köpte du dom Sverige? |
|
| Förtydligande basdelen menar jag tänddel. Och jag menar plasten när jag skriver om texten på basdelen. | |
|
Detta låter dumt för många men jag tog mina på skroten för en bråkdel av ny priset. Jag kontakta flera så bad jag kolla om de fått in nån nyare med såna lampor som ej gått mycket. Vips köpte jag från en MB 2015 förra året som nästan var ny bak smäld. För under halva priset med garanti och allt desutom längt under halva priset minnes ej vad jag betala men tror det var 3-500kr för båda fram. Ok att det står osram MB på dem. |
|
|
Här ser du ett exempel 195kr Å 50mil = helt ny.. Länk |
|
|
Det exemplet försvann väl fort...? ;-) Gaspo, menar du texten på de två sista bilderna, eller? Som ses på bilderna, tog bort bottenplåten på den ena. De var billiga D1S från Alienexpress (nämnde det i en annan tråd). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Sverige:Yes! Testa o se om du överhuvdtaget kan öppna plastlocket bak på tändelen. Om dom ens satt nått där. Ta gärna en bild. |
|
|
Ali-express = garanterat piratkopior! Hela den siten är översvämmad av piratkopior, oavsett vilka produkter det gäller... Kartongerna såg väldigt blanka ut och det brukar vara första tydliga tecknet på att det är piratkopior. Gaspo har gjort en hel del efterforskningar i detta ämne och han har koll på läget. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Botten upp. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Ring och prata med Uppsala bildemo fråga efter Kristian tel Tel:018-169200 Så kan han hjälpa dig att få bra lampor till bra pris 195 St brukar de ta. |
|
|
Sverige:Sammanfattning,allt på lampan är så fejk det någonsin kan bli. Och som Johan även nämnde som jag glömde skriva är att kartongerna är för blanka men även dålig skärpa i printen. Jag har tonvis med bilder på äkta lampor,kartonger, etc etc. Som sagt jag har grottat ner mig lite sjukligt i detta :-). Det kan skilja något ytterst lite i färg på glaset beroende på produktionsdatum,kan även skilja lite,litegrann på saltet saltet i kapseln. Alla 66144,66140 lampor är inte exakt på pricken likadana. 66144 hette xenarc original innan. För drygt 3år sedan gjorde namnbyte till 66140 o ändrade då utseende på kartong. 2015/10 drygt ändrades kartongen lite lite grann och då kom även säkerhetslabel. Och nu har dom ändrat kartongen igen. Dom har även kommit med en D1S longlife med 10års garanti. Sen ska man tänka på att 66140 har 4års garanti vilket Philips motsvarande inte har. Här har du en bra sida för o se lite tyvärr har dom höjt sina priser med 20% sedan i somras. Då kunde man köpa 2st 66140 för dryga 1100:-:Länk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.