AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.315

Sälja mer eller mindre ny M3

Sida 3 av 3
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

DD88,

Var inte den klädseln svårsåld med tanke på övrig spec?

Grattis till affären lycka till med tomt och hus!
Nej klädseln var det aldrig någon som kommenterade, sen vet man ju aldrig om jag hade blivit överöst om erbjudanden om jag haft läder.
Verdi
Grattis till försäljningen. Inte alltid lätt att sälja nåt så dyrt som ligger så nära nypris.

Är den ute igen förresten?

Edit. Är det den på Auto7h? Fattar fortfarande varför de hörde av sig för att köpa min M2 men sen bara ignorerade mig. Kommer aldrig nånsin göra nån affär med dem. Jävla skojare!
Personligen så hellre den klädslen än läder.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Personligen är tyg på en dyrare bil en deal breaker. Såg att priset sänkts nu...
Själv så tycker jag att tygklädseln ser betydligt bättre ut än det billiga lädret, men helst hade jag haft helt i tyg eller alcantara. På deras bilder ser den inget vidare ut, men i verkligheten så är den riktigt nice.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Men på M3 har du ju inte det billiga lädret, dvs Dakota utan merino. Det senare är riktigt mjukt och fint.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
dd88, skönt att någon går emot strömmen och väljer tyg. Personligen tycker jag att det är grymt mycket bättre. Kör man långt så blir det varmt och klibbigt på skinn. Tyget andas mycket bättre. Och om man som jag kör bana så sitter man ju fast mycket bättre i stolen när det är tyg. På skinnet glider man runt.

Det svåraste när man letar begagnad bil är ju att hitta ett bra exemplar som inte har skinn....

/DJ
Gl
6
Globemaster
X5 3.0d M-sport -17
220i cab M-sport -16
Ren nyfikenhet.. varför säljs inte denna M3? Har legat ute länge, med stadigt sjunkande pris;
Länk
Innan jag ens klickat på länken så visste jag vilken bil det var. Undrar faktiskt samma sak, prissänkningen täcker med råge att det är en import, måste vara något annat.
Jo, Det är ju en viss prissänkning ja..

Länk

Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Fördelen med en sv-såld är ju att du betalar halvförsäkring i 3 år, denna skulle ha 2,5 år kvar med halvförsäkring om den var sv-såld, vilket skulle vara 60 000:- mindre för min del. Tror inte manuell låda är så populär i de nya bilarna tyvärr.
Dessutom den första m3/m4 som jag sett som inte har Navi professional.
Svårt att sälja bil i den prisklassen utan att kunna erbjuda finans. Tillfälle för en firma att köpa loss och sälja den till våren med minst 50k vinst.

Jag tror att manuell kommer att bli hårdvaluta i framtiden. Få bilar med den specen och mindre strul än DKG. Vi får se;)

EB
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag tror precis som ni är inne på att det inte är import, utan bristen på utrustning och att den är manuell. Men man kommer ju till en prisnivå när det kvittar. Jag tycker att man borde vara där nu, men uppenbarligen inte. I vart fall inte för årstiden.
Pelsen
Färgen på inredningen kan vara ytterligare en bidragande orsak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.