AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.313

Sälja mer eller mindre ny M3

Sida 2 av 3
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag pratade med M-Bilar i Västerås angående en M2 CSL för ett par månader sedan och då visste de ingenting. Personligen är inte en GTS intressant utan enbart en CSL.
Verdi
Ursäkta en novis men vad är egentligen skillnaden? Är det mer fokus på lägre vikt på en CSL och mer fokus på mer effekt på en GTS?
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
GTS är väl en light version av en CSL kan man säga, mer effekt än en vanlig M-bil men inte alls lika lätt som en CSL. Endast markant lättare än en vanlig M-bil, så är det med M4 GTS iaf.
Så du tror på ett värdetapp på 10k efter 666 mil? ;)
Imolarot: Que? Vore intressant att se hur du kom fram till de siffrorna :)

Här är annonsen: Länk
Hehe! Kom inte ihåg vad du fick för rabatt så räknade på 15%, såg nu att du "bara" fick 12% så det är några kronor till... Sedan var det väl någon annan deal att du fick CP med p.g.a förseningen. Så får du ut pengarna du skriver i annonsen så är du ju nästan på plus inför husköpet! ;)

Som sagt, det första var ett skämt så läs inte det allt för allvarligt. :)

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
770' känns mycket när bruttopriset på en ny är 730'.

Vem som helst kan alltså köpa en ny för 875' och med samma rabatt som du och hamna på 770'. Då kommer deras bil vara specad av dem själv (inte säkert de värderar den utrustning du valt) och helt orörd.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fråga dig själv innan du köpte: Skulle du valt en begagnad för de pengarna? Den enda fördelen är ju att slippa lite väntetid.

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Många kan dessutom uppskatta väntetid nu, för att inte få bilen i januari, utan de vill istället ha den 15 april.
Vad jag gav för bilen är inte relevant, det är marknadspris som gäller.

Bilen kostar 921800:- ny, med 10% rabatt på allt utom paketen (NAV & ZCP) så får man ut en identisk för 839140:- (hoppas min gamla kalkyl stämmer, sitter på mobilen så begränsad möjlighet att kontrollera innehållet).

Cirka 60000:- skiljer innan prutmån, sen får man själv avgöra om man hellre köper nytt eller ej. Tittar man på Blocket så är det den överlägset billigaste med Competition Package, dessutom en 2017 (finns mig veterligen bara en till). Så får jag den inte såld så behåller jag den ett tag till.

Mitt största problem är att jag inte kan erbjuda finansiering, tre som ringt på den idag som måste lösa det på egen hand innan det kan bli affär.
Verdi
Prata med handlaren som sålde den till dig. De ställer säkert upp.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns även dessa. Vet ej om det finns ett maxbelopp dock: Länk

-------
//Lövet
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Tips är gå via en BMW ÅF betala 5k för förmedling och finansiering. Alt. ta ett delbyte av önskvärd bilmodell om chansen dyker upp + cash mellan så har du god tid på dig att sälja bil nr 2.
Kan underlätta för att få till en snabb men ändå ekonomiskt bra affär i ditt fall. Jag hade flyt med min M på det viset iofs i juni.
Då var bilen såld, lär komma upp i helgen igen då jag sålde till en handlare. Gjorde affären på Landvetter flygplats och gick direkt in och hämtade ut en ny Audi A6 Allroad på Avis (korttidsleasing), de har kampanj på den nu så 6000:- i månaden inkl allt.

Tappade 60000:- på tre månader och körde nästan exakt 700 mil, men fick igår tomten värderad en bra bit över vad vi gav för den så det kan jag leva med.

Även satt upp mig på kölistor för M2 GTS och Porsche 718 GT4, men lite sugen på en 1M för att se vad the fuzz is all about. Nu när man har möjlighet till dubbelgarage så vill jag ha något kompromisslöst.

Samtidigt så har jag inget negativt att säga om M3an, kanske lite för skramlig inredning för en så dyr bil, men jävlar vad kul vi har haft ihop.

Trevlig helg på er!
Grattis, låter i slutändan som ett bra slut allt sammantaget! To be continued then...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Oj, det låter som du sålde den billigt. Under 700 får jag det till med infon i tråden. Å andra sidan är det inte jättelätt att sälja m bilar på hösten. Hoppas du blev nöjd. Grattis o trevlig helg.
Handlaren vill nog inte att jag skriver ut priset i tråden, men närmare utgångspris på blocket än 700. Ger väl en hint iaf. Hade ett gäng (3st om man kokar ner det till de som verkligen kändes seriösa) som jagade finansiering. Hade jag väntat ut dom så hade jag fått 10 till, men när värdering på tomten kom in i torsdags så kände jag att det var lite skitsamma. Snabb och smidig affär blev det.

Är betydligt mer missnöjd med att behöva åka en stor Audi till slutet av Mars.
Grattis till snabb affär, jag var lite sugen på din bil, den såg väldigt fin ut. Jag tror att du kommer bli väldigt nöjd med Allroaden. Det är väldigt mkt bil för pengarna tycker jag och betydligt trevligare än ex vis 520d F11. Luftfjädringen är mycket vanebildande. Motorn helt okay för att "bara" ha 218 hk.

/Anders
Bilen ute för 829, bra förtjänst :)
Länk
Med känsla: Jag har faktiskt svårt för luftfjädringen, blir åksjuk väldigt snabbt. Fjädringen i kombination med dålig luft och att man sitter på sätet istället för i gör mig illamående på en kvart. Hade haft ångest om jag hade köpt bilen, nu hyr jag den bara till mars så jag kan leva med det. Men den går väldigt mjukt och tyst.

Phoenix M3: Blir intressant att se vad den går för.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.