|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
hehe skriver folk här fortfarande? millerone: lite sent nu men bra länk, kan hjälpa folk som har fått detta fel, sålde min skrot längesen och kollar inte tillbaks mer:=) Tar inte på moderna bmw med manuel ens med tång nu förtiden. |
|
| Hehe inte jag heller. Min låda rasade efter ca 3000 mil, lyckligtvis med garantin kvar 😇 | |
|
Hej! Jag hade samma problem med backväxeln på min BMW 520D F11 2011 vid ca14500 mil! Tydligen en synkring på backväxeln som brister på dessa växellådor (ZF/Getrag) Enligt verkstans erfarenhet på dessa lådor! Fanns endast förstärkt eftermarknads del att tillgå! Tips: Transmek AB i Göteborg löste detta problem på min växellåda för drygt ett år sedan och det har fungerat bra :) |
|
| hehe kul att det löste sig för dig! jag ahde tyvärr inte sån tur men det fixade sig på annat vis för mig. Fanns ingen som kunde laga lådan tyvärr i stockholm, och hade inte ork att skicka runt den heller. Men alltid löst. undrar hur många flera har råkat ut för det, vet att det har hänt ett par gånger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.