AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
9.049

Köpråd m135i -13

Sida 1 av 2
Tja. Har börjat kolla på m135i och är riktigt sugen, kollar främst på de som ej har facelift då de ligger utanför min budget. Dock så tycker jag att priserna ligger lite högt i förhållande med m140 som är ny. Vet någon om det är bra prutmån på m135an? Vad tror ni kring värdeminskning på m135 nu när m140 kommer osv? Har läst mycket på forumet kring bilen, börjar bli riktigt sugen haha.

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning, Stefan
M135i ligger högt i pris oavsett ansiktslyftning eller ej. Att M140i kommit ut verkar inte påverka begagnatpriserna på M135i alltför mycket. Det verkar onekligen vara en modell som håller sitt värde bra.

Något som är värt att kontrollera innan köp är försäkringskostnader. I och med din låga ålder samt din angivna ort så lär försäkringspremien vara rätt så hög, vilket du bör ta med i din kostnadskalkyl.
Jaa, märker det. Känns ju bra på ett sätt att dom håller sitt värde.

Har kollat försäkringar osv så de är redan inräknade.

Hur tror du prutmånen ser ut hos privat/firma? Någon erfarenhet kring det?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Modellen håller sitt värde ovanligt bra, men vilka billigare bilar kan du köpa med liknande effekt, bakhjulsdrift och samma årsmodell för de pengarna?

Prutmånen beror nog på hur länge annonserna varit ute, men tiden blir de flesta mera tillmötesgående...
Sant. Känns som mycket bil för pengarna samt en rimlig kostnad för drift. Var lite inne på golf r med 270 hästar men känns lite tråkiga i jämförelse.

Läst om vissa här som lyckats få väldigt bra priser om man ser till blocket. Får väll vänta och vara snabb när något intressant läggs upp. Har inte så höga krav på utrustning utöver automat då jag bor rätt centralt, samt pdc vore schysst.
En fråga av ren nyfikenhet, hur mycket får du betala för att försäkra en M135i på dig? Det måste vara över 20 000kr per år? Eller tänker du skenförsäkra den på någon utav dina föräldrar?
Blir förmodligen halvförsäkring för mig pga olika anledningar och den ligger på 16000kr utan att ha ringt och snackat med dom. Går förmodligen att få ner lite utan några problem. Men helförsäkring ligger på dubbla ungefär. Om man jämför med en a45 amg är det billigt, rätt roligt att a45 ligger på ca 90tkr för halvförsäkring på mig haha
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
En ny A45 ligger på 695 kr per månad :-)

Fast nu kikar jag mest på Macan GTS. Vilken jävla bra bil!
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag köpte min m135i i under 250k så jag tror prutmånen är bra. 10,5k helförsäkring per år betalar jag.
Haha shit vilka skillnader det är på försäkringar. Går knappt att äga en rolig bil när man är under 25 år i Stockholm. 695kr låter mys haha.

Å fan Slippy, det är väll runt 250k jag vill hamna på, känns lite överprisat just nu om man ser till ålder och pris för en ny.. Aja får väll hålla ögonen öppna.
Att köpa en bil för >250 000kr och enbart ha halvförsäkring känns inte allt för genomtänkt. Sett till den anarki som idag råder på våra vägar är risken för att råka ut för en olycka högre än någonsin tidigare och minsta lilla misstag kan leda till en olycka. Skulle en olycka inträffa riskerar du att helt stå utan ersättning (du får själv bekosta reparationen av din bil).

Sett till ovanstående är mitt råd, oavsett hur tråkigt det än må låta, att köpa en bil med en mer moderat motor i. Jag personligen hade alla dagar i veckan valt en motorsvag bil med helförsäkring framför en motorstark bil utan vagnskadeförsäkring. Sett till din ålder kommer allting över en 116 bli dyrt för dig att försäkra.
Verdi
Det är en hopplös modell att köpa begagnad. Och köpa ny känns inte heller roligt eftersom det är en utgående modell.

Och du som funderar på att åka halvförsäkrat med en så dyr bil. Köp en ny eller nästan ny istället. Finns en manuell som inte är 1 år ens som gått bara 1100 mil för 359 tkr. Det måste vara enormt mycket bättre.
5k mil, stora navi, hk-ljud å lite utrustning... MAX 250k... mer ska du inte betala... då kan du lika gärna köpa en ny... speciellt med tanke på att du då bara behöver halvförsäkring i 3 år, gratis service i 3 år, inga rep.kostnader 2 år och om du ska låna pengar billigare ränta.

Angående utgående modell, jag tror och hoppas att det är en bra grejj... nya 1 serien kommer bli framhjulsdriven samt få tvärställd motor (dvs. ingen 6a).

Nu är jag väll lite partiskt i mitt svar iofs med tanke på att jag väntar leverans på min m140 kommande månaden :D

Och om du e ute efter en billigare bil, provkör en megane rs! Världens mest prisvärda bil! :D
Haha grymt. Mjo får se hur det blir, letar efter rätt objekt.

Ska kolla Megane RS, har även kollat polo wrc, men m135an är ju högst på listan.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Stefanh95 kör på M135i! Jag "valde" en V40 T5 Carbon edition då det var ett otroligt bra privatleasingpris och ångrar det en del, det skall vara 6 cylindrar. Kommer ev. försöka lämna över Volvon till någon annan och inhandla en M135i eller M140i beroende på vad sambon vill betala :D.

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Att hitta en fin m135iX med rätt utrustning o svsåld med låga mil går ej under 300k kr.
Jag kikar på M135, den hos Shiftgear känns helrätt. Men vad tror ni är ett realistiskt pris utan byte? Nån som handlat nåt likvärdigt nyligen?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bump:

Är 260 ett vettigt pris för en sv-såld M135-14, 2000 mil, manuell, H/K.

peddan - ja det är ett väldigt bra pris om du orkar med manuell.
Peddan - Låter som ett bra pris, är det en svensksåld?

Tror man f.ö kan ha riktigt kul med en m135 manuell.

Blev en golf r mk7 för min del, riktigt rolig bil om man är sugen på en busbil som inte kräver någon direkt skicklighet för att köra snabbt i hehe
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Sv-såld = Svensksåld. Bra pris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.