|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lite inspiration för BMW! |
|
|
BMW kom ju fram till att det var attraktivt att tillverka mindre framhjulsdrivna bilar..... Med tvärställd motor..... Och Halvhöga ganska fula GT modeller..... |
|
| @GoC: Så väldigt sant.. :) | |
|
Haha kan bara hålla med Lövet att "Resultatet är en gräslig bil som inte har några nämnvärt bättre egenskaper än originalet." För den som vill ha en lite högre bil finns redan bl.a. GT och en riktig SUV/SAV finns X-modellerna. En vanlig personbil med någon cm högre markfrigång och fula plastbitar intresserar i alla fall inte mig :) |
|
|
Epsilon: Smaken är ju bekant som... Finns en hel del som tycker att GT och X4 lyckas personifiera en gräslig bil ganska bra även utan plast runt skärmarna...;) |
|
|
@Ni som inte åkt Audis luftfjädring, prova! (men det kan blir dyrt) Sedan är det inte världens snyggaste bil, men du får en go 6:a med bra effekt och otroligt skön åkkomfort. Sedan hade jag lika gärna kunnat valt en vanlig A6 med luftfjädring men jag är rätt säker på att andrahandsvärdet är bättre på denna. Höjningsfunktionen är för mig helt ointressant, men det är ganska bra att kunna få hårdare fjädring på autobahn eller fullastad bil(dom är ju adaptiva i hårdhet också). |
|
|
A6 Allroad har ju varit en väldigt populär modell i många år. Den är väl dessutom inte mera rabatterad än vad BMW 5-serie är eller Mercedes E-klass. Att den finns och säljer bra är väl ändå ett bevis på att marknaden finns, precis som för V70 CC osv. /Anders |
|
|
Men vad kostar en A6 allroad idag menar ni? Kollade Audi.se, en A6 allroad med ordpris 550k nu kostar 465k Sports edition heter den. Vad kan man köpa den för efter prutning? BMW 520d xdrive med sportpaket kostar nu 389700kr ordpris på BMWs hemsida. Listpriset på hemsidorna skiljer alltså 75k |
|
|
"Priset blev 462kkr och rabatten ca 110kkr. 64kkr var i kampanjen, sedan fick jag 10% på totalpriset ovan på det. 462kkr =46,2kkr i rabatt Total rabatt 64kkr+46,2kkr= 110,2kkr Så priset utan rabatterna hade varit 572kkr." Länk |
|
|
Om listpriset just nu med kampanjen är 465k. Är det omöjligt att få ner den 10% till så man landar strax över 400k Eller, tvärkört? |
|
|
Nu är det på gång! Det här blir wow! Länk |
|
|
Va! BMW 5-serie adventure Googlar, men hittar...inget |
|
| Sitter o läser tidningen nu. Bara spekulationer inget annat. | |
| men åh.. fult knep av teknikens värld. Hoppas dock att det sprider sig till Tyskland. | |
|
Kom igen nu BMW, matcha detta. Tror det kommer något med nya 5-serien! Länk |
|
|
Och vem vill ha en sån.... FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.