|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Anders007 "Har bytt 8 st spridare, 6 st tändspolar, Nox-sensor, högtryckspump, (digital)termostat. Tot 16.000 mil. 530-08. Allt verkar vara bundet till Skandinavien och dess fartbegränsningar. Mao att N43-N53 går alldeles för mycket på sk mager drift. " Hej Anders, trist att höra att du också har problem. Jag tror att du kan vara inne på något där. Jag har hört liknande teorier ifrån en annan BMW-kunnig. Han menar att motor funkar för autobahn, eller för folk som t.ex. jobbar som säljare och kan "bränna igenom den riktigt". Att problemet är relaterat till att spridare sätter igen av smuts eller vad det är. Dvs. att köra för mycket korta sträckor sabbar till slut motorn. Om jag minns rätt, rätta mig om jag har fel, så sa han att detta blev bättre när man gick ifrån direktinsprutad till turbomotor. Oavsett så vägrar jag acceptera att man bara ska förlika sig med det och hålla på och byta delar. Om så är fallet så borde de ju sälja bilen med en massa info om att den bara passar vissa brukare. |
|
|